مشکل باتری سرفیس پرو 5 و 6 به زودی حل خواهد شد

مشکل باتری سرفیس پرو 5 و 6 به زودی حل خواهد شد

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که به زودی از طریق آپدیت‌های نرم افزاری و به روز رسانی‌های فریم ویر اقدام به رفع مشکل باتری سرفیس پرو 5 و 6 می‌کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط بسیاری از کاربران، مشکل باتری سرفیس پرو 5 و 6 اخیراً بسیار شایع و آزار دهنده شده است تا جایی که روند کاربری برخی از مدل‌های این سری از دستگاه‌ها با اختلالات شدید مواجه شده است. این مشکل باعث می‌شود تا باتری سری‌های جدید سرفیس پرو تنها پاسخگوی 1 تا 2 ساعت استفاده عادی نظیر مشاهده ویدیو از طریق مرورگر وب باشد. در عین حال فرایند شارژ کردن باتری تنها بین 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد که عملاً نشان دهنده آن است که تمامی سلول‌های باتری به طور کامل شارژ نمی‌شوند و برخی از آن‌ها خارج از مدار قرار گرفته‌اند.

کاربران اعلام کرده‌اند که عمر مفید باتری آن‌ها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که مایکروسافت اعلام کرده بود که باتری سرفیس پرو 5 و 6 پس از رسیدن به 30 سیکل شارژ و دشارژ تنها 30 درصد افت خواهد کرد. این مسئله باعث شده تا بسیاری از تحلیلگران بر این باور باشند تا طول عمر باتری این دستگاه‌ها محدود به یک تا دو سال باشد.

در این میان، شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای جدید اعلام کرده که مشکل باتری سرفیس پرو 5 و 6 هیچ ربطی به اختلالات سخت افزاری ندارد و در آینده نزدیک با استفاده از آپدیت‌های نرم افزاری اقدام به رفع این مشکل می‌کند. مشکل باتری سرفیس پرو 5 و 6 در حالی ایجاد شده است که مایکروسافت اعلام کرده که باتری این دستگاه‌ها باید برای 13 ساعت پاسخگوی استفاده روزمره کاربران باشند. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که ریشه این مشکل به آپدیت‌های اخیر سیستم عامل ویندوز 10 مربوط است و هیچ ارتباطی با مشکلات مربوط به نارسایی‌های سخت افزاری نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید