مشکل باتری سرفیس بوک 1 ناشی از آپدیت‌های نرم افزاری است

باتری سرفیس بوک 3 دارای دوام بیشتری نسبت به نسل‌های قبل خواهد بود

بررسی‌ها و گزارش‌های اخیر منتشر شده از طرف برخی کاربران حاکی از آن است که مشکل باتری سرفیس بوک 1 ناشی از آپدیت‌های نرم افزاری عرضه شده برای ویندوز 10 است.

بررسی‌های انجام شده از طرف برخی کاربران و همچنین وب سایت Windows Club حاکی از آن است که مشکل باتری سرفیس بوک 1 که باعث کاهش دوام آن در زمان استفاده از باتری شده، به آپدیت‌های نرم افزاری و آپدیت فریم ویر عرضه شده از طریق بخش Windows Update در سیستم عامل مربوط می‌شود.

این گزارش‌ها نشان داده‌اند که باتری سرفیس بوک، حتی در زمان شارژ بودن صد درصدی بخش تبلت و کیبورد در مدت زمانی بسیار کوتاه به پایان می‌رسد و حتی مدت زمان آن کمتر از لپ تاپ‌های عادی با باتری‌های شش سلولی شده است.

این مسئله باعث شده تا بسیاری از کاربران امکان استفاده طولانی مدت از سرفیس بوک خود را از طریق باتری نداشته باشند.

با این حال بخش پشتیبانی فنی شرکت مایکروسافت در صحبت‌های خود با متصدیان وب سای Windows Club اعلام کرده‌اند که این مشکل به آپدیت‌های نرم افزاری باز می‌گردد و در آینده نزدیک عرضه به‌روز رسانی‌های نرم افزاری این مشکل برطرف می‌شود. البته بخش پشتیبانی اضافه کرده است که مشکل یاد شده در برخی دیگر از دستگاه‌ها به صورت مشخص به پایان یافتن عمر مفید باتری در سرفیس بوک 1 مربوط می‌شود که تنها چاره رفع این مشکل، تعویض باتری است. گفتنی است که منابع رسمی مایکروسافت در فروشگاه‌ها و بخش‌های خدماتی این شرکت، مبلغ 600 دلار را برای تعویض برخی از مدل‌های سرفیس لپ تاپ خارج از خدمات گارانتی دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که سرفیس بوک 1 در سال 2015 آماده عرضه به بازار شده است و همین مسئله به منزله توقف عرضه خدمات گارانتی به این محصولات محسوب می‌شود و کاربران این محصولات باید هزینه قابل توجهی را برای رفع مشکل یاد شده پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید