مشخصات سرفیس گو 2 در برابر سرفیس پرو 7 | کدام یک برای شما مناسب است؟

مشخصات سرفیس گو 2 در برابر سرفیس پرو 7 | کدام یک برای شما مناسب است؟

سرفیس گو 2 یکی از جدیدترین محصولاتی است که شرکت مایکروسافت آماده معرفی و عرضه کرده است. این محصول که ویندوز 10 را اجرا می‌کند، امکان استفاده به عنوان یک لپ تاپ و کامپیوتری قدرتمند و البته همراه را دارد. حال سؤال این است که مشخصات سرفیس گو 2 در برابر سرفیس پرو 7 چه تفاوت‌هایی دارد و کدام یک برای شما مناسب است؟

در ادامه این مطلب به مهم‌ترین تفاوت‌ها و تشابه‌ها در مشخصات سرفیس گو 2 در برابر سرفیس پرو 7 خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین شباهت مشخصات سرفیس گو 2 و سرفیس پرو 7

مهم‌ترین شباهت سرفیس گو 2 و سرفیس پرو در طراحی هر دوی آن‌ها به عنوان دستگاه‌های هیبریدی و اجرای سیستم عامل ویندوز 10 مربوط است. با این حال سرفیس گو 2 از لحاظ ابعاد بسیار کوچک‌تر، سبک‌تر و قابل‌حمل‌تر از سرفیس پرو 7 است که برای همراه داشتن روزمره مناسب‌تر خواهد بود.

سخت افزار قدرتمندتر سرفیس پرو 7 مناسب برای اجرای کارهای گرافیکی

در مشخصات سرفیس گو 2 می‌توان پردازنده کم مصرف Pentium GOLD 4425Y و Core m3-8100Y را دید. این پردازنده‌ها برای اجرای کارهای روزمره مناسب هستند، با این حال اگر تمایل به اجرای کارهای حرفه‌ای‌تر و سنگین‌تر داشته باشید، باید دستگاهی قدرتمندتر را تهیه کنید. به همین دلیل سرفیس پرو 7 که با پردازنده‌های Core i3، Core i5 و Core i7 طراحی و تولید شده‌اند، از لحاظ اجرای ابزارهای نرم افزاری حرفه‌ای مناسب‌تر از دستگاه‌های میان رده سرفیس گو هستند.

محدودیت درگاه‌های اصلی، مهم‌ترین چالش سرفیس گو 2

سرفیس گو 2 با یک درگاه USB-C، درگاه ارتباطی سرفیس، کارت خوان microSDXC و جک 3.5 میلی متری ساخته شده است. این مسئله باعث می‌شود تا در زمان نیاز به اتصال هارد اکسترنال، فلش‌مموری‌های مبتنی بر USB-A و ابزارهای جانبی دیگر با چالش‌های زیادی مواجه باشید. به همین دلیل سرفیس پرو 7 که تمامی این درگاه‌ها را در کنار درگاه USB-A دارد، گزینه‌ای بهتر برای اتصال اکسسورهای مختلف به حساب میاید.

مشخصات دیگر

سرفیس گو 2 و سرفیس پرو 7 از لحاظ دیگر مشخصات فنی مشابه یک دیگر هستند، هر دوی این دستگاه‌ها از دوربین‌های سلفی و اصلی 5 و 8 مگاپیکسلی بهره‌مند هستند و هر دو حدود 10 ساعت پاسخگوی کارهای مختلف با یک شارژ کامل باتری در شرایط آزمایشگاهی خواهند بود، با این حال وجود نمایشگر 12.3 اینچی بزرگ‌تر در سرفیس پرو 7 باعث می‌شود تا تماشای محتوای ویدیویی و اجرای نرم افزارها، تجربه‌ای بهتر نسبت به نمایشگر 10.5 اینچی سرفیس گو 2 داشته باشد.

نتیجه‌گیری

سرفیس گو 2 یک دستگاه کوچک، قابل حمل و البته مقرون به صرفه‌تر برای افرادی است که نیاز همیشگی برای همراه داشتن یک کامپیوتر میان رده دارند. این دستگاه وزن بسیار کم و ابعاد کوچک‌تری دارد و به همین دلیل می‌توان آن را گزینه‌ای مناسب‌تر برای کارهای روزمره و عادی دانست.

با این حال افرادی که به دنبال اجرای نرم افزارهای حرفه‌ای‌تر از طریق یک کامپیوتر ویندوزی هستند، بهتر است تا از سرفیس پرو 7 با کانفیگ‌های مناسب با نیاز خود استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید