مایکروسافت پتنتی جدید برای کنترلر ایکس باکس به همراه سیستم تشخیص ضربه ثبت کرد

مایکروسافت پتنتی جدید برای کنترلر ایکس باکس به همراه سیستم تشخیص ضربه ثبت کرد

شرکت مایکروسافت یک پتنت جدید را برای کنترلر ایکس باکس به ثبت رسانده است که طی آن کاربران می‌توانند با استفاده از ضربه زدن به بخش‌هایی خاص از کنترلر روند اجرای بازی‌ها را کنترل کنند.

مایکروسافت در این پتنت جدید خود اطلاعاتی در مورد طراحی یک کنترلر جدید را منتشر کرده است که در آن سنسورهای هپتیک تعبیه شده است. سنسورهای هپتیک تا پیش از این در توسعه و عرضه ایرپادهای بی‌سیم شرکت اپل مورد استفاده قرار گرفته بود که کاربران با استفاده از یک یا چند ضربه روی بخشی خاص از دستگاه می‌توانستند تغییراتی خاص را روی دستگاه اعمال کنند.

این پتنت نزدیک به یک سال پیش و در روز دوم ماه می 2018 به ثبت رسیده است و به تازگی اطلاعات مربوط به آن منتشر شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از طرف تحلیلگران، مایکروسافت تصمیم دارد تا از این پتنت در تولید نسخه جدید ایلایت کنترلر ایکس باکس استفاده کند که به احتمال زیاد با نسل بعدی کنسول‌های مایکروسافت سازگار است.

طراحی گوشه‌های کناری کنترل‌های ایکس باکس وان نشان دهنده آن است که دستگاه مجهز به سیستم تشخیص ضربه مایکروسافت دارای پدال‌های دستی است که تا پیش از این در دسته‌های ایلایت نسخه پیشین مورد استفاده قرار می‌گرفت. کنترلر ایلایت نسخه‌ای ویژه و خاص از کنترلر ایکس باکس است که به صورت ویژه و با کاربری بهینه سازی شده برای کاربران آماده عرضه شده است. این کنترلر ها دارای قیمت بسیار بیشتری از نسخه‌های عادی هستند و برای اجرای بازی‌ها و شخصی سازی رابط کاربری و امکان اجرای آن‌ها بسیار مناسب هستند.

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که محصولات مبتنی بر این پتنت در جریان رویداد جدید شرکت مایکروسافت در کنفرانس E3 2019 آماده معرفی و عرضه به بازار خواهند شد. مایکروسافت ممکن است این دسته را به همراه باندل در کنسول های جدید خود آماده عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید