مایکروسافت همچنان در حال انتشار آپدیت مخرب ویندوز به کاربران است

مایکروسافت همچنان در حال انتشار آپدیت مخرب ویندوز به کاربران است

بررسی‌های اخیر کاربران حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت همچنان در حال انتشار آپدیت مخرب ویندوز 10 به کاربران عادی است و به فیدبک های کاربران عضو برنامه اینسایدر پاسخ نمی‌دهد

شرکت مایکروسافت نزدیک به دو روز پیش آپدیت KB4512941 ویندوز 10 را آماده انتشار به عموم کاربران کرد که با وجود گزارش‌های مختلف کاربران در مورد مخرب بودن آن‌ها، بدون هیچ تغییرات ویژه‌ای آماده عرضه به کاربران عادی شده است. عرضه این آپدیت مخرب ویندوز 10 باعث ایجاد دردسرهای بسیار زیادی برای کاربران شده و آن‌ها پس از نصب به روز رسانی‌های اخیر با اختلال‌های زیادی همراه شده است.

بررسی‌های کاربران نشان دهنده آن است که این آپدیت مخرب ‌‌‌ویندوز باعث شده تا سطح پردازش‌ها افزایش پیدا کند و پردازنده همواره درگیر کارهای دارای اهمیت کمتر شود. یکی از پردازش‌هایی که پس از نصب این به روز رسانی باعث ایجاد اختلال زیادی برای کارکرد پردازنده شده به دستیار هوشمند کورتانا مربوط می‌شود که باعث شده تا درصد قابل توجهی از توان پردازنده درگیر آن باشد و امکان کارکرد دقیق سیستم عامل روی کامپیوترهای شخصی وجود نداشته باشد.

این اطلاعات توسط برخی از کاربران در وب سایت رددیت و فیدبک هاب منتشر شده است و بسیاری از کاربران آن را تائید کرده‌اند.

یکی دیگر از مشکلات ایجاد شده پس از نصب آپدیت مخرب ‌‌ویندوز 10 اخیر، به افزایش مصرف پردازش SearchUI.exe مربوط می‌شود که دقیقاً وابسته به دستیار صوتی کورتانا بوده و همواره درگیر انجام پروسه‌ها و پردازش‌های مختلف است. این مسئله علاوه بر کاهش بازدهی دستگاه در زمان استفاده مداوم و سنگین از کامپیوترهای ویندوزی، باعث کاهش دوام باتری دستگاه‌های همراه و مصرف اینترنت آن‌ها نیز می‌شود.

این اطلاعات تا پیش از این نیز توسط کاربران حرفه‌ای و توسعه‌دهنده‌ای اینسایدر منتشر شده بود؛ با این حال آپدیت مخرب ویندوز بدون توجه به فیدبک ها به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید