مایکروسافت مشکلات مربوط به باز کردن فایل‌ها در ویندوز 10 را رفع خواهد کرد

مایکروسافت مشکلات مربوط به باز کردن فایل‌ها در ویندوز 10 را رفع خواهد کرد

شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 با مشکلاتی در مورد باز کردن فایل‌ها در اپلیکیشن‌های مختلف مواجه است و به همین دلیل تصمیم دارد تا در آینده نزدیک این مشکلات را برطرف کند.

مشکلات یاد شده به طور مشخص باعث می‌شوند تا کاربران توان انتخاب اپلیکیشن مورد نظر خود را برای باز کردن فایل با فرمت خاص را نداشته باشند و برای انجام این کار با چالش‌های متعددی مواجه شوند.

برای مثال، کاربران برای باز کردن یک فایل با فرمت MP4 با استفاده از نرم افزار VLC با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند این نرم افزار را به عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض باز کننده فایل‌های ویدیویی انتخاب کنند. بر همین اساس، کاربران برای باز کردن فایل‌های تصویری و ویدیویی هر بار باید راست کلیک کرده و گزینه اپلیکیشن VLC را انتخاب کنند.

مایکروسافت ضمن تائید این مشکل اعلام کرده که در آینده نزدیک این مشکل را از طریق عرضه آپدیت‌های الحاقی برطرف می‌کند تا کاربران دیگر برای باز کردن فایل‌ها با مشکلات و چالش‌های متعدد مواجه نباشند.

گفتنی است که این اولین و تنها باگ نرم افزاری آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 نبوده است. تا پیش از این، بسیاری از کاربران با مشکلات متعددی در مورد پاک شدن خودکار فایل‌ها در آپدیت جدید ویندوز 10 و همچنین از بین رفتن فایل‌های زیپ پس از اکسترکت کردن محتویات آن مواجه بوده‌اند. این مسئله به طور مشخص باعث شده تا تمایل کاربران برای نصب آپدیت‌های جدید ویندوز 10 کاهش پیدا کند و میزان دانلود این به ‌روز رسانی در میان کامپیوترهای ویندوزی در سراسر جهان کاهش پیدا کند.

با این حال مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک و از طریق عرضه آپدیت‌های نرم افزاری مشکلات به وجود آمده برای کاربران سیستم عامل ویندوز 10 و آپدیت‌های اخیر آن را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید