مایکروسافت فایل‌های بی‌مصرف در وان درایو را پاک می‌کند

مایکروسافت فایل‌های بی‌مصرف در وان درایو را پاک می‌کند

شرکت مایکروسافت در توسعه آپدیت اکتبر 2018 قابلیتی را به کار گرفته که طی آن فایل‌های بی‌مصرف در سرویس ذخیره سازی وان درایو پاک می‌شوند.

این قابلیت یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که مایکروسافت بدون اطلاع قبلی در آپدیت اکتبر 2018 گنجانده است. این کمپانی در پست وبلاگ خود لیستی از تمامی خصوصیات ارائه شده در آپدیت جدید ویندوز 10 را ارائه داده بود؛ با این حال این قابلیت که به صورت عمدی در آپدیت جدید گنجانده شده به هیچ وجه توسط مایکروسافت و به صورت عمومی معرفی نشده بود.

بسیاری از تحلیلگران و توسعه دهندگان بر این باور هستند که این خصوصیت ریشه اصلی مشکلات آپدیت اکتبر 2018 به حساب میاید که طی آن فایل‌های شخصی کاربران به صورت خودکار پاک می‌شوند. در حقیقت وجود یک باگ در قابلیت پاک کردن خودکار فایل‌های ذخیره شده در وان درایو باعث شده تا فایل‌های شخصی کاربران که برای مدتی طولانی از آن‌ها استفاده نشده به صورت خودکار و بدون اجازه کاربران پاک شود.

از طرف دیگر مایکروسافت در چند سال اخیر همواره در تلاش بوده تا از طریق روش‌های مختلف و به صورت تدریجی سرویس‌های ارائه شده در وان درایو را کاهش دهد. تا پیش از این وان درایو تا سقف یک ترابایت فضای ذخیره سازی را به کاربران ارائه می‌داد؛ اما در سال 2015 این کمپانی اعلام کرد که برخی از کاربران فایل‌های مربوط به فیلم‌های سینمایی را به صورت غیرقانونی و نقض حق کپی رایت در وان درایو ذخیره کرده‌اند. همین مسئله باعث شد تا مایکروسافت اقدام به کاهش حجم ذخیره سازی وان درایو به 5 گیگابایت بگیرد و محدودیت اعمال شماره تلفن برای هر حساب وان درایو را در نظر بگیرد و حالا این کمپانی تصمیم دارد تا از این پس به صورت محدودتر امکاناتی را برای کاربران وان درایو در نظر بگیرد که طی آن فایل‌های بی‌مصرف به صورت خودکار حذف می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید