مایکروسافت روش توسعه اپلیکیشن برای سرفیس دوئو را ارائه داد

مایکروسافت روش توسعه اپلیکیشن برای سرفیس دوئو را ارائه داد

شرکت مایکروسافت به تازگی سندی جدید را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده و از آن طریق روش صحیح توسعه اپلیکیشن برای سرفیس دوئو دیگر دستگاه‌های مبتنی بر دو نمایشگر را توضیح داده است.

در این سند که همراه با نسخه Preview ابزار SDK سرفیس دوئو منتشر شده است، شرکت مایکروسافت توضیح داده که اپلیکیشن‌های توسعه داده شده برای سرفیس دو باید در چهار حالت مختلف امکان اجرا داشته باشند تا بهترین تجربه کاربری را برای استفاده کنندگان خود ارائه دهند.

این 4 حالت بسته به نوع استفاده کاربر از سرفیس دوئو در هر حالت متغیر خواهند بود و امکانات متفاوتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این 4 حالت شامل موارد زیر می‌شوند.

حالت Single Default: حالتی است که کاربر به صورت غیر تمام صفحه اپلیکیشن را روی سرفیس دوئو و هر دستگاه اندرویدی دارای دو نمایشگر باز کرده است و در حال مشاهده اپلیکیشن در یک نمایشگر است و نمایشگر دیگر در حال نشان دادن محتوای دیگری است.

حالت Spanned Default: در این حالت، دو نمایش در حال نمایش محتوای مختلف هستند، اما کاربر اپلیکیشن مربوطه را در هر دو نمایشگر بار کرده است. این حالت اپلیکیشن از هر دو نمایشگر استفاده می‌کند و به صورت Double Portrait تصویر اپلیکیشن را مشاهده می‌کند. توسعه‌دهندگان برای بهینه سازی این حالت موظف هستند تا امکاناتی نظیر باز کردن اپلیکیشن در دو نمایشگر به صورت تمام صفحه یا نیم صفحه را ایجاد کنند.

حالت Single-Full Screen در این حالت، کاربر در حال مشاهده اپلیکیشن در یک نمایشگر به صورت تمام صفحه است و محتوای دیگری را در اپلیکیشن دیگر مشاهده می‌کند.

حالت Spanned-Full: حالتی که از اپلیکیشن به صورت تمام صفحه در حال نمایش است و فقط یک نمایشگر به صورت تمام صفحه محتوای اپلیکیشن را نشان می‌دهد.

مایکروسافت از همین حالا ابزارهای لازم برای توسعه اپلیکیشن‌ها در سرفیس دو را آماده عرضه کرده است تا در زمان عرضه این محصول امکانات مناسب برای استفاده از این دستگاه‌ها فراهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید