مایکروسافت در حال ساخت دسته بازی سرفیس دوئو است

مایکروسافت در حال ساخت دسته بازی سرفیس دو است

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا اقدام به ساخت یک دسته بازی سرفیس دوئو کرده و آن را به عنوان یکی از لوازم جانبی سرفیس آماده عرضه کند.

مایکروسافت هنوز در زمینه توسعه دوربین و تعبیه سنسورهای آن در سرفیس دوئو موفق نشده و حالا گزارش‌های جدید حاکی از آن است که این شرکت تصمیم به عرضه یک دسته بازی برای این محصول دارد.

دسته بازی سرفیس دوئو در پتنت های اخیر این شرکت منتشر شده است. در این پتنت شرکت مایکروسافت در مورد یک دسته بازی توضیح داده است که از آن طریق کاربران می‌توانند اقدام به اجرای بازی‌ها به صورت بهینه در دستگاه‌های خود کنند.

مایکروسافت در این پتنت توضیح داده که کیبورد اختصاصی این دستگاه می‌تواند به یک دسته بازی تبدیل شود و از طریق ارتباط مگنتی به دستگاه متصل شده و امکان اجرای بازی‌های مختلف را به کاربران ارائه دهد.

از آنجایی که سرفیس دوئو قدرت سخت افزاری قابل توجه را برای اجرای بازی‌ها به صورت آفلاین ندارد، احتمالاً مایکروسافت تصمیم دارد تا از طریق پروژه ایکس کلاود امکان اجرای بازی‌ها در سرفیس دوئو را فراهم کند.

پروژه ایکس کلاود به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق اینترنت، کنسول ایکس باکس را به یک سرور اختصاصی تبدیل کنند و بازی‌ها را از طریق رایانش ابری در دستگاه‌های گوناگون اجرا کنند. بر این اساس، در صورت عرضه پروژه ایکس کلاود کاربران می‌توانند در سرفیس ها تمامی بازی‌های ویدیویی با قدرت گرافیک بالا را اجرا کنند و محدودیتی در زمینه سخت افزارهای لازم برای اجرای بازی‌ها نخواهند داشت.

شرکت مایکروسافت احتمالاً تا پیش از آغاز تابستان 2020 سرفیس دوئو را آماده عرضه به بازار می‌کند. گفتنی است که پروژه ایکس کلاود در ماه اکتبر 2020 آماده عرضه به بازار می‌شود که از آن طریق تمامی دستگاه‌های سرفیس و دیگر دستگاه‌های ویندوزی می‌توان بازی‌های ویدیویی را اجرا کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید