مایکروسافت حذف کورتانا از اندروید و آی او اس را تائید کرد

حذف کورتانا

شرکت مایکروسافت به تازگی تائید کرده که تصمیم به حذف کورتانا از دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و آی او اس در تمامی کشورهای جهان را دارد.

این کمپانی در بیانیه اخیر خود اعلام کرده که تا زمان عرضه سرفیس بادز به بازار جهانی تصمیم دارد تا فرایند حذف کورتانا را از تمامی دستگاه‌ها آغاز کند و تنها سرویس یاد شده را به کاربران آمریکایی دستگاه‌های اندرویدی و آی او اس ارائه دهد. بر این اساس کاربران دستگاه‌های مبتنی بر این دو سیستم عامل در تمامی کشورها به غیر از آمریکا دیگر امکان دسترسی به این دستیار صوتی را نخواهند داشت و نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

کورتانا در سال 2015 و هم‌زمان با سیستم عامل ویندوز 10 آماده معرفی و عرضه به بازار جهانی شد. با این شرکت مایکروسافت پس از چندین سال افت و خیز متعدد تصمیم گرفت تا از سال 2020 میلادی فرایند عرضه این دستیار صوتی را به صورت تدریجی در میان کاربران کاهش دهد و دیگر خدمات مربوط به آن را به کاربران ارائه ندهد.

شرکت مایکروسافت پس از حذف کورتانا از دستگاه‌های همراه مبتنی بر اندروید و آی او اس تصمیم دارد تا خدمات ویژه‌ای را برای فراخوانی دستیارهای هوشمند دیجیتالی در دستگاه‌های مختلف را ارائه دهد.

گفتنی است که این اولین باری نیست که شرکت مایکروسافت یکی از خدمات ویژه خود را از چرخه توسعه و عرضه حذف می‌کند. مایکروسافت از زمان آغاز مدیریت ساتیا نادلا بسیاری از محصولات و سرویس‌های خود نظیر ویندوز فون، Groove Music و کینکت را از چرخه توسعه و عرضه به کاربران حذف کرده بود و تمرکز خود را به صورت اختصاصی روی عرضه چند دستگاه و نرم افزار خاص محدود کرده است. این شرکت تصمیم دارد تا با محدود کردن سرویس‌های نرم افزاری و سخت افزاری خود تمرکز بیشتری برای افزایش کیفیت کاربری محصولات دیگر خود در بازار جهانی و عرضه آن‌ها به کاربران سراسر دنیا کند. بر این اساس پیش بینی می‌شود تا زمان عرضه سرفیس بادز در بازار جهانی منتظر ارائه امکانات ویژه‌تری از طرف مایکروسافت به کاربران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید