مایکروسافت شانس خود برای تولید سرفیس AMD را بررسی می‌کند

مایکروسافت تولید سرفیس AMD را سرفیس لپ تاپ 4 سرفیس لپ تاپ 4 بررسی می‌کند

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد در آینده نزدیک امکان ساخت و توسعه سری محصولات جدید سرفیس با پردازنده‌های نسل جدید را AMD بررسی کند. مایکروسافت در تلاش برای تعبیه تراشه Ryzen 7 4800U در سری محصولات جدید سرفیس است. سرفیس AMD قرار است گزینه ای مناسب برای برخی از کاربران خاص باشد.

مایکروسافت تا پیش‌ازاین سرفیس‌های مبتنی بر پردازنده‌های AMD را تولید کرده بود و مشخصاً در جریان کنفرانس اکتبر 2019 خود از سرفیس لپ تاپ 3 با پردازنده‌های تولید شده توسط این شرکت رونمایی کرد. اما حالا این شرکت در تلاش است که نسل جدید پردازنده‌های AMD را در تولید سرفیس‌های 2020 مورد استفاده قرار دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت‌های فعال در زمینه پوشش خبرهای فناوری، در لیست نتایج بنچ مارک‌های 3D Mark اطلاعاتی از یک دستگاه سخت افزاری تولید شده توسط مایکروسافت فاش شده که مجهز به Ryzen 7 4800U است. این مسئله می‌تواند نشان از آن داشته باشد که شرکت مایکروسافت در تلاش است تا در آینده نزدیک اقدام به توسعه و عرضه کامپیوترهای بیشتر با پردازنده‌های تولید شده توسط AMD کند.

سرفیس لپ تاپ 3 گزینه اصلی مایکروسافت برای استفاده از پردازنده AMD

مایکروسافت تا پیش‌ازاین کامپیوترهای خود را به صورت انحصاری با پردازنده‌های اینتل تولید می‌کرد؛ اما از سال 2019 میلادی به صورت تدریجی به استفاده از پردازنده‌های تولید شده توسط AMD روی آورد و برخی از مدل‌های سرفیس لپ تاپ 3 را با این تراشه‌ها آماده عرضه کرده بود. سرفیس AMD میتواند از لحاظ پردازشی تقریبا مشابه با دستگاه های مبتنی بر پردازنده اینتل عمل کند.

مایکروسافت اختمالا تلاش دارد تا در طول سال 2020 و 2021 به صورت تدریجی روند توسعه و عرضه کامپیوترهای مبتنی بر این پردازنده‌ها را افزایش داده و همکاری خود با اینتل بر سر تأمین پردازنده‌های مختلف را متوقف کند. با توجه به این موضوع می‌توان مطمئن بود که از سال 2021 میلادی به بعد کامپیوترهای سرفیس مبتنی بر پردازنده‌های AMD در مدل‌های بیشتری آماده عرضه خواهند شد.

هر چند که بسیاری از کاربران تمایل به استفاده از کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده های اینتل دارند، با این حال سرفیس مبتنی بر این پردازنده های جدید میتواند یک رقیب مقرون به صرفه نسبت به محصولات مشابه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید