مایکروسافت توقف پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز 10 را به اطلاع کاربران می‌رساند

مایکروسافت توقف پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز 10 را به اطلاع کاربران می‌رساند

شرکت مایکروسافت به تازگی در توسعه ویندوز 10 اقدام به ارائه امکان ارسال اعلان‌ها برای اطلاع از توقف پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل می‌کند. کاربران از این پس از عدم پشتیبانی نسخه‌های قدیمی ویندوز 10 آگاهی پیدا می‌کنند.

نسخه‌های قدیمی ویندوز 10 معمولاً به دلیل عدم دریافت آپدیت‌های امنیتی و الحاقی با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. به همین دلیل شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا از طریق نوتیفیکیشن‌ها و اعلان‌های ارائه شده در رابط کاربری ویندوز 10، کاربران را به دانلود و نصب نسخه‌های جدید تشویق کند.

مایکروسافت به صورت منظم و بر اساس جدول زمان بندی، هر شش ماه اقدام به عرضه یک آپدیت بزرگ برای سیستم عامل ویندوز می‌کند و نسخه‌های قدیمی‌تر را از رده خارج می‌کند. به همین دلیل کاربران بهتر است همواره نسخه‌های جدید این سیستم عامل را از طریق بخش Windows Update در تنظیمات اصلی دریافت و روی کامپیوتر خود نصب کنند.

گفتنی است که نصب نسخه‌های جدید سیستم عامل باعث افزایش ضریب ایمنی و ابزارهای امنیتی دستگاه شده و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل کاربران با نصب آپدیت‌های تائید شده و جدید باعث افزایش کیفیت کاربری دستگاه‌ها می‌شود.

بسیاری از کاربران به دلیل مصرف زیاد حجم ترافیک اینترنت و طولانی شدن برخی از ریستارت ها تمایلی به نصب نسخه‌های جدید سیستم عامل ویندوز ندارند که این مسئله باعث می‌شود تا کاربران در معرض خطرات جدی در زمینه نفوذ امنیتی و عدم کارکرد درست رابط کاربری مواجه شوند. بر این اساس به کاربران توصیه می‌شود تا پس از رفع مشکلات کاربری و عرضه آپدیت‌های الحاقی روند نصب آپدیت‌های جدید را آغاز کنند تا به صورت مداوم بتوانند از دستگاه‌های ویندوزی خود به صورت بهینه استفاده کنند.

آخرین به روز رسانی ویندوز در ماه مارس 2019 انجام گرفته و قرار است در آینده نزدیک بسته های الحاقی مربوط به این نسخه آماده عرضه به عموم کاربران کامپیوترهای شخصی شود.

دیدگاهتان را بنویسید