قابلیت مشابه با تاچ بار مک بوک‌ها به سرفیس پن میاید

قابلیت مشابه با تاچ بار مک بوک‌ها به سرفیس پن میاید

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک قابلیتی مشابه با تاچ بار در مک بوک‌های شرکت اپل را در قلم محصولات خود یعنی سرفیس پن آماده عرضه کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از یک پتنت به ثبت رسیده شرکت مایکروسافت، مشخص شده است که این کمپانی در حال توسعه و عرضه قابلیتی مشابه با تاچ بار ارائه شده در مک بوک پروها است. این قابلیت قرار است به صورت مشخص در قلم سرفیس پن قرار گیرد که یک نوار مجهز به نمایشگر لمسی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا کارهای مختلف و موارد گوناگون را مدیریت کنند.

این پتنت در روز 13 ژوئن 2019 یعنی دو روز پیش در سازمان ثبت اختراع آمریکا از طرف مایکروسافت به صورت عمومی منتشر شده است که حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت در حال توسعه و عرضه قابلیت‌هایی مشابه با تاچ بار مک بوک‌ها در سرفیس پن است. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند به صورت بهینه و سریع کارهای مختلف را انجام دهند.

قابلیت مشابه با تاچ بار مک بوک‌ها به سرفیس پن میاید

مایکروسافت توضیح داده که موارد قابل کنترل در این رابط کاربری بر اساس حالت استفاده کاربران از سرفیس تغییر می‌کند. برای مثال اگر کاربران در حال پوش کردن به موسیقی باشند مواردی نظیر پخش موسیقی، توقف آن و همچنین کنترل سطح و شدت صدا را خواهند داشت. علاوه بر این، رابط کاربری یاد شده می‌تواند در زمان  ویرایش فایل‌های صوتی، تصویری و ویدیویی به کاربران امکانات ویژه‌ای را ارائه دهد.

سرفیس پن یکی از مهم‌ترین مواردی است که کاربران از طریق آن می‌توانند کارهایی نظیر طراحی و ویرایش فایل‌های تصویری را انجام دهند. بر این اساس، سرفیس پن در آینده می‌تواند به کاربران امکانات ویژه‌تری را برای انجام کارهای مختلف را ارائه دهد.

گفتنی است که این قابلیت به احتمال زیاد رد سرفیس پرو 7 یا سرفیس پرو 8 در سال جاری میلادی یا سال آینده آماده عرضه به صورت عمومی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید