قابلیت زوم به بخش Snip ویندوز 10 اضافه شد

قابلیت زوم و باز کردن چند پنجره به بخش Snip در آپدیت های جدید ویندوز 10 اضافه شد

شرکت مایکروسافت در توسعه آپدیت‌های جدید ویندوز 10 اقدام به ارائه قابلیت‌های جدید در بخش Snip کرده است.

بخش Snip ویندوز 10 از این پس مجهز به قابلیت زوم تصاویر و امکان باز کردن چند پنجره به صورت هم‌زمان است. کاربران می‌توانند پس از دریافت آپدیت‌های جدید سیستم عامل ویندوز 10 اقدام به استفاده از این قابلیت‌های تازه در بخش Snip کنند.

تا پیش از این، کاربران برای اسکرین شات گرفتن از یک بخش صفحه نمایش در رابط کاربری ویندوز 10 تنها امکان ثبت یک تصویر را داشتند و برای ثبت تصویر دوم ابتدا باید تصویر اول را ذخیره می‌کردند. اما حالا قابلیت باز کردن بخش Snip در آپدیت‌های جدید سیستم عامل ویندوز به کاربران امکان باز کردن چندین Snipping Tools برای گرفتن تعدادی بی‌نهایت اسکرین شات مختلف را دارند.

البته قابلیت باز کردن چندین پنجره در بخش Snip به صورت مخفی به کاربران ارائه شده است و در تنظیمات پیش‌فرض ویندوز فعال نیست. کاربران برای دسترسی به این قابلیت ابتدا باید وارد بخش Print Screen Shortcut در تنظیمات اصلی سیستم عامل شده و پس از آن اقدام به فعال سازی گزینه Multiple Windows کنند تا بتوانند به صورت سریع چندین اسکرین شات مختلف را از رابط کاربری سیستم عامل خود بگیرند. گفتنی است که این قابلیت باعث می‌شود تا کاربران دستگاه‌های ویندوزی بتوانند همانند کامپیوترهای مک از دستگاه‌های خود به صورت سریع اسکرین شات بگیرند.

علاوه بر باز کردن چندین پنجره، بخش یاد شده امکان زوم تصاویر را بدون نیاز به ذخیره کردن عکس‌ها را دارد. این در حالی است که تا پیش از این کاربران تنها پس از ذخیره عکس‌ها و از طریق یک نرم افزار دیگر امکان زوم اسکرین شات ها را داشتند.

گفتنی است که این قابلیت در حال حاضر به صورت آزمایشی در نسخه‌های بتا آماده عرضه شده است و تنها کاربران عضو برنامه اینسایدر امکان دسترسی به آن را خواهند داشت. مایکروسافت تصمیم دارد تا پس از رفع مشکلات و باگ‌های احتمالی موجود در این آپدیت‌ها، نسخه عمومی جدید ویندوز 10 را آماده عرضه به تمام کاربران عادی کند.

دیدگاهتان را بنویسید