قابلیت تایم لاین ویندوز 10 به گوگل کروم گسترش یافت

قابلیت تایم لاین ویندوز 10 به گوگل کروم گسترش یافت

شرکت مایکروسافت در توسعه نسخه جدید آپدیت ویندوز 10 اقدام به ارائه پشتیبانی از قابلیت تایم لاین از گوگل کروم کرده است.

بر این اساس، کاربران کامپیوترهای ویندوزی می‌توانند از این پس با دانلود و نصب آپدیت‌های جدید محتوای ارائه شده در گوگل کروم را از طریق بخش تایم لاین در دستگاه‌های تنظیم شده روی یک اکانت مشترک مدیریت کنند. قابلیت تایم لاین برای کنترل گوگل کروم مستلزم نصب یک افزونه در این مرورگر اینترنتی نصب شده در کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 است و کاربران پس از نصب آن در آپدیت‌های جدید سیستم عامل به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

تا پیش از این، کاربران ویندوز 10 تنها امکان مدیریت از راه دور مرورگر اختصاصی مایکروسافت با عنوان مرورگر اج را داشتند. مایکروسافت تلاش داشت تا با ارائه این قابلیت کاربران را به استفاده هر جه بیشتر از اج تشویق کند. این در حالی است که توسعه و عرضه افزونه جدید قابلیت تایم لاین در گوگل کروم نشان از تغییر سیاست‌های مایکروسافت در قبال مرورگرهای متفرقه دارد.

بر این اساس پیش بینی می‌شود که مایکروسافت در آینده نزدیک این قابلیت را برای مرورگر فایرفاکس نیز ارائه دهد و کاربران این مرورگر اینترنتی نیز بتوانند از راه دور به محتوای ارائه شده در این مرورگر نیز دسترسی داشته باشند. گفتنی است که مایکروسافت با وجود بهینه سازی‌های مختلف در زمینه توسعه مرورگر اج همچنان نتوانسته کاربران را به استفاده مداوم از آن مجاب کند. بر این اساس کاربران ویندوز 10 در آینده نزدیک طی تغییرات اعمالی سیاست‌های مایکروسافت می‌توانند به  قابلیت‌های هرچه بیشتر و بهینه‌تر دسترسی داشته باشند.

قابلیت تایم لاین در سال گذشته به صورت عمومی به کاربران ارائه شد. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق کامپیوترهای مختلف مبتنی بر ویندوز 10 طی تنظیم یک اکانت مشترک اقدام به کنترل محتوای مختلف از طریق دستگاه‌های گوناگون کنند.

دیدگاهتان را بنویسید