فریم ویر سرفیس‌ها اوپن سورس خواهد شد

فریم ویر سرفیس‌ها اوپن سورس خواهد شد

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا تحت پروژه‌ای جدید روند توسعه فریم ویر و UEFI سرفیس‌ها را به صورت اوپن سورس ادامه دهد.

این پروژه که تحت عنوان  Mu شناخته می‌شود قرار است فریم ویر و UEFI سرفیس‌ها و دیگر دستگاه‌های Hyper-V را به صورت متن باز آماده عرضه به کاربران حرفه‌ای و توسعه دهندگان کند. این پروژه باعث می‌شود تا روند استفاده و توسعه فریم ویر دستگاه‌های سرفیس به صورت ماژولار در اختیار دیگر کاربران قرار بگیرد و کاربران از این پس کنترل بهتری روی دستگاه‌های در حال استفاده خود خواهند داشت.

البته مایکروسافت اعلام کرده که این پروژه قرار است فقط به شرکت‌ها و کسب و کارها ارائه شود و کاربران عادی احتمالاً به آن دسترسی نخواهند داشت. مایکروسافت تصمیم دارد تا با راه اندازی این پروژه میزان ناسازگاری‌های سیستم عامل ویندوز با سخت افزارهای به کار رفته در دستگاه‌های هیبریدی و به خصوص در میان آن‌ها دستگاه‌های سرفیس را کاهش دهد و پس از آن امکان تغییر سورس کد را به کاربران حرفه‌ای و کسب و کارها ارائه دهد. مشتری اصلی این پروژه جدید مایکروسافت احتمالاً کسب و کارهای نرم افزاری مختلف و از جمله آن‌ها شرکت‌های توسعه دهنده دستگاه‌های مشابه سرفیس‌ها و دیگر کامپیوترهای هیبریدی و جدا شونده مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 خواهند بود.

مایکروسافت اعلام کرده که تحت این پروژه تصمیم دارد تا امکان مدیریت کیبوردهای مجازی، UEFI و محیط کاربری آن به همراه سیستم امنیتی و دسترسی آن را در کنار کنترل بایوس های پیچیده امروزی را به توسعه دهندگان ارائه دهد. علاوه بر این برخی از ابزارهای تست و آنالیز سلامت UEFI نیز در این بخش قرار است اضافه شود که با استفاده از آن توسعه دهندگان می‌توانند از سلامت و کارکرد درست دستگاه پس خاموشی و آپدیت سیستم عامل و فریم ویر دستگاه اطمینان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید