فروش کامپیوتر سرفیس به ۱۵.۱ میلیارد دلار رسید

فروش کامپیوتر سرفیس

شرکت مایکروسافت به تازگی گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی خود را منتشر کرده است که طی آن مشخص شده که میزان فروش کامپیوتر سرفیس در طول سه ماه گذشته با درآمد ۱۵.۱ میلیون دلاری همراه بوده است.

با توجه به این موضوع می‌توان گفت که فروش کامپیوتر سرفیس در طول سه ماه گذشته نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱۴ درصد رشد بیشتر همراه بوده است. این موضوع به معنای آن است که شرکت مایکروسافت در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز تبدیل شده است.

سودآوری و درآمد حاصل از فروش کامپیوتر سرفیس در طول سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی با رشد ۲۶ درصدی همراه بود. این عدد در طول سه ماهه سوم و چهارم به ترتیب با سودآوری ۵ و ۴ درصدی همراه بود و البته در سه ماهه اول ۲۰۲۱ نیز به ۲۲ درصد رسیده است.

این موضوع مشخصا نشان می‌دهد مایکروسافت توانسته به یکی از مهم‌ترین بازیگران صنعت تولید کامپیوترهای شخصی با سری محصولات سرفیس تبدیل شود که باعث قدرت گرفتن هرچه بیشتر محصولات سخت افزاری این کمپانی خواهد شد.

مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ میلادی رشد قابل توجهی را در زمینه فروش کامپیوتر سرفیس و لوازم جانبی آن تجربه کرد که مشخصاً به دلیل افزایش تمایل برای استفاده از کامپیوترهای شخصی و انجام کارهای اداری و تحصیلی در خانه ها توسط کاربران بوده است.

گزارش‌های مربوط به افزایش رشد میزان فروش کامپیوترهای سرفیس در سال ۲۰۲۱ میلادی در حالی منتشر می‌شود که در طول بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ شرکت مایکروسافت با فشار بسیار زیاد سهام‌داران و سرمایه‌گذاران مواجه بود تا به کسب و کار سرفیس پایان ببخشد؛ اما حالا فروش این محصولات به یکی از مهم‌ترین روش‌های درآمدزایی و بخش قابل توجه مدل کسب و کار شرکت مایکروسافت تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید