شایع شدن مشکل قطع شدن اتصال کیبورد سرفیس پروها

شایع شدن مشکل قطع شدن اتصال کیبورد سرفیس پروها

بر اساس گزارش‌های متعدد منتشر شده از طرف کاربران، بسیاری از سرفیس پروها با مشکل قطع شدن اتصال کیبورد مواجه هستند و این مشکل در میان تمامی سری‌های سرفیس پرو شایع است.

بر همین اساس، شرکت مایکروسافت شیوع یک مشکل اساسی را در UEFI سرفیس پرو 3 و سرفیس پرو 4 تائید کرده است که باعث می‌شود تا دستگاه پیش از بوت شدن روی سیستم عامل ویندوز کیبورد را نشناسد. شرکت مایکروسافت هنوز هیچ ادعایی در زمینه رفع این مشکل نکرده است و کاربران دستگاه‌های سرفیس همچنان هیچ راهی برای اتصال کیبوردهای اختصاصی این محصولات ندارند.

این مشکل به صورت مشخص از طریق آپدیت‌های اعمال شده روی UEFI به وجود آمده است و امکان تعمیر نرم افزاری یا سخت افزاری دستگاه توسط تعمیر کاران متفرقه وجود ندارد. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که مایکروسافت می‌تواند باعرضه آپدیت‌های نرم افزاری آینده روی فریم ویر سرفیس ها این مشکل را برطرف کند.

به همین دلیل به کاربران سرفیس پروها به خصوص سرفیس پرو 3 و سرفیس پرو 4 توصیه می‌شود تا فعلاً شکیبا باشند و هیچ اقدامی برای رفع این مشکل نکنند تا مایکروسافت آپدیت‌های نرم افزاری مبتنی بر فریم ویر برای رفع عدم اتصال کیبورد را منتشر کند.

علاوه بر این، به کاربران سرفیس پروها که با این مشکل مواجه نشده‌اند نیز توصیه می‌شود تا فعلاً آپدیت‌های نرم افزاری مبتنی بر فریم ویر را دریافت نکنند چرا که نسخه‌های جدید UEFI سرفیس پرو می‌تواند باعث قطع ارتباط کیبورد سرفیس با دستگاه شود. این دسته از کاربران می‌توانند از طریق قطع آپدیت‌های نرم افزاری از دستگاه خود به صورت کاملاً ایمن و بدون هیچ مشکلی استفاده کنند. گفتنی است که هنوز هیچ آماری از تعداد دستگاه‌های خراب شده در جریان این مشکل مشخص نشده است.

21 دیدگاه برای “شایع شدن مشکل قطع شدن اتصال کیبورد سرفیس پروها

  1. مرتضی گفته:

    سلام
    واسه من العان 2 سال قطع شده صد بار ریست فاکتوری کردم بکاپ برگردوندم ویندوز فابریک 8.1 از سایتش گرفتم ریختم درست نشد
    اگه برای هرکی درست شد خبر بده ممنون میشم

  2. Mahdi گفته:

    سلام خسته نباشید
    من چند روزیه ارتباط تایپ کاورم قطع شده به طوری که تو bios هم کیبورد کار نمیکنه ولی کیبورد روشن میشه نکته دوم اینکه تجهیزاتی که usb2 هستند رو به پورت usb درگاه وصل میکنم کار نمیکنن درصورتی که تجهیزات usb3 به راحتی کار میکنند
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    این مشکل یهویی به وجود اومد بعد چند روز روشن کردم این مشکل پیش اومد
    لازم به ذکر است که چند دفعه اقدام به ریکاوری کردم ولی بازم مشکل برطرف نشد…

  3. نیما گفته:

    درود
    تایپ کاور سرفیس من خود بخود قطع شده
    لطفا اگر راهی واسه تعمیر هست اعلام یا به ایمیل بنده بفرستید
    به خیال خودم قوی ترین دستگاه رو خریدم و همه کارهای شرکت رو باهاش انجام میدم

  4. محمد گفته:

    سلام
    تایپ کاور سرفیس منم دچار قطعی شده بردمش پیش کارشناس گفت به دلیل استفاده زیاد اتصالات کیبور قطع شده ولی خودم بعید میدونم و احتمال میدم به خاطر همین مشکلات نرم افزاری باشه
    خدا کنه مایکروسافت زودتر این مشکل رو حل کنه…

  5. ایزاندیش گفته:

    سلام
    چند وقت مدیدی که کیبورد سرفیس پرو بنده هم با اپدیت نرم افزاری به چوخ رفت، تمام مراحل بالای دوستان را انجام داده ام ولی نتیجه نگرفتم جز یک مورد تعویض کیبورد خودم با یک دوست دیگر که کیبورد شبیه من داشت عوض کردم واس من رو دستگاه اون کار میکرد و واس طرف رو دستگاه من.

  6. دکتر آرش احسانی گفته:

    درود خدا بر شما. کیبورد سرفیس پرو 4 من از کار افتادم. حضور یفرستادم این شرکت. خدا حظتون کنه سریع درست شد و این همه انصاف و امانتداری شما مثال زدنیه. خیلی خیلی ممنونم بهترین ها رو براتون آرزو دارم.

  7. مجید گفته:

    سلام
    من هم همین مشکل قطع کیبورد سرفیس پرو 4 رو پیدا کردم.
    حداقل 2 بار با پشتیبانی مایکروسافت از طریق get help رایزنی کردم، ریموت هم شدن ولی در آخر نتونستن هیچ کمکی کنن

دیدگاهتان را بنویسید