سیستم احراز هویت سرفیس مشابه با فیس آیدی می‌شوند

سیستم احراز هویت سرفیس مشابه با فیس آیدی می‌شوند

شرکت مایکروسافت از سال 2015 با معرفی سرفیس پرو 4 در کنار ویندوز 10 اولین گام‌ها برای احراز هویت از طریق چهره کاربران را در دستگاه‌های سرفیس و کامپیوترهای ویندوزی دیگر را برداشت و حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک قابلیت‌های سیستم احراز هویت سرفیس را بهینه‌تر کند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت به تازگی مجوز FIDO2 را برای عرضه سرفیس های مبتنی بر سیستم احراز هویت بهینه‌تر را دریافت کرده است. اخذ این مجوز به مایکروسافت این اجازه را می‌دهد که شرکت مایکروسافت بتواند قابلیت‌های امنیتی ویندوز هلو را در آینده نزدیک بهینه‌تر کند و به کاربران امکانات بیشتری برای احراز هویت موارد مختلف در دستگاه‌های هوشمند دهد. برای مثال کاربران دستگاه‌های سرفیس در آینده ممکن است بتوانند از طریق اثر انگشت یا تشخیص چهره خود قفل نرم افزارهای مختلف نصب شده روی ویندوز 10 را مدیریت و باز کنند.

بر این اساس مایکروسافت تصمیم دارد تا میزان امنیت دستگاه‌های ویندوزی را در آینده نزدیک افزایش دهد تا از آن طریق کاربران بتوانند به صورت بهینه‌تر از دستگاه‌های هوشمند سرفیس خود استفاده کنند.

سرفیس ها از اولین دستگاه‌های ویندوزی به حساب میایند که از سیستم احراز هویت تشخیص چهره به صورت بهینه استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها در آینده پتانسیل ایمن‌تر شدن را دارند و حتی ممکن است به عنوان ایمن‌ترین دستگاه‌های دسکتاپ و همراه که مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 کار می‌کنند شناخته شوند.

سیستم احراز هویت سرفیس به کاربران اجازه می‌دهد تا با خیال آسوده‌تر از اطلاعات شخصی خود که در حافظه این دستگاه‌ها ذخیره شده است محافظت کنند و دیگر نگران فاش شدن این اطلاعات به دست هکرها و افراد ناشناس نشوند . گفتنی است که تا پیش از این  و در سالیان گذشته برای چندین بار متوالی توانسته بودند عنوان ایمن‌ترین دستگاه‌های هوشمند را از آن خود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید