سورس کد ویندوز فون به صورت آزاد آماده عرضه شد

سورس کد ویندوز فون به صورت آزاد آماده عرضه شد

حدود یک سال و نیم پس از اعلام پایان عمر پلتفرم ویندوز فون، شرکت مایکروسافت سورس کدهای این سیستم عامل را به صورت آزاد در اختیار کاربران و توسعه دهندگان قرار داده است و از این پس ویندوز فون به عنوان یک سیستم عامل اوپن سورس شناخته خواهد شد.

سورس کد این سیستم عامل در وب سایت رسمی مایکروسافت آماده عرضه شده است و توسعه دهندگان می‌توانند به ابزارهای جانبی آن نظیر بوت لودر و همچنین ابزارهای شخصی سازی مربوط به آن دسترسی داشته باشند.  بسیاری از هکرها تا پیش از این اقدام به اجرای ویندوز فون روی دستگاه‌های همراه متفرقه کرده بودند که حالا دست آن‌ها برای توسعه هرچه بهتر این نسخه برای دستگاه‌های دیگر، باز شده است. علاوه بر این، مایکروسافت اقدام به عرضه سورس کد این سیستم عامل در وب سایت گیت هاب نیز کرده است و توسعه دهندگان و کاربران عادی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و از طریق آن تغییرات مورد علاقه خود را روی آن انجام دهند.

برخی دیگر از توسعه دهندگان نیز نسخه‌های شخصی سازی شده خود از ویندوز فون را از این پس در صفحه گیت هاب خود منتشر کرده‌اند تا کاربران و علاقه‌مندان بتوانند از این نسخه‌های شخصی سازی شده در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کنند.

انتشار سورس کد ویندوز فون به صورت آزاد به معنای آن است که مایکروسافت به طور حتم تمایلی برای تجاری سازی و توسعه ویندوز فون در تلفن‌های هوشمند دیگر را ندارد و در آینده در صورت بازگشت به عرصه تولید تلفن‌های هوشمند، از سیستم عامل جدیدتری استفاده خواهد کرد. شایعات پیشین نیز حاکی از آن است که مایکروسافت طی دو پروژه جداگانه تصمیم دارد تا نسخه‌ای خاص از ویندوز 10 را برای یک تلفن هوشمند آماده عرضه کند و در پروژه دیگر، یک تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید را به همراه سرویس‌های اختصاصی خود آماده تجاری سازی و عرضه به بازار کند.

دیدگاهتان را بنویسید