سلول خورشیدی به استند سرفیس پرو اضافه میشود

سلول های خورشیدی به استند سرفیس پروهای سال آینده اضافه خواهد شد

شرکت مایکروسافت در تلاش است تا تعدادی سلول خورشیدی را به استند سرفیس پرو اضافه کند تا از آن طریق امکان استفاده مستقل از شارژر را به کاربران ارائه دهد.

بر اساس گزارش وب سایت Windows United  شرکت مایکروسافت در سال 2018 میلادی پتنتی را برای تعبیه سلول‌های خورشیدی در سرفیس ها به ثبت رسانده است که از آن طریق می‌تواند سرفیس ها را بدون نیاز به شارژر راه‌اندازی کرد و به صورت کاملاً مستقل و بی‌سیم از آن‌ها استفاده کرد.

مایکروسافت در این پتنت که در تاریخ هفت ژانویه 2020 به صورت عمومی منتشرشده است، توضیح داده که در تلاش است تا از طریق یک استند سرفیس پرو، امکان شارژ مستقیم باتری را فراهم بیاورد. این استند باید مجهز به سلول‌های خورشیدی شود که با قرار گرفتن در مقابل نور انرژی لازم برای کار با سرفیس را به کاربران ارائه می‌دهد.

بر اساس این ایده، کاربران در زمان قرار گرفتن در مقابل نور خورشید می‌توانند انرژی مورد نیاز برای شارژ و استفاده دوباره از سرفیس های خود را به دست بیاورند و بدون نیاز به شارژر برای مدت زمان بیشتری کارهای خود را انجام دهند.

مایکروسافت همچنین در این پنل توضیح داده است که سلول‌های خورشیدی می‌توانند در پنل پشتی کیبورد نیز قرار گیرند و از آن طریق انرژی لازم برای کار با دستگاه را به دست آورند.

مایکروسافت احتمالاً این پتنت و ایده‌های توضیح داده شده در آن را در طراحی استند سرفیس پرو 8 مورد استفاده قرار می‌دهد. سرفیس پرو 8 به احتمال زیاد در پاییز سال 2020 میلادی معرفی شده و پس از چند ماه آماده عرضه به بازار جهانی می‌شود.

در صورت حقیقت داشتن این ادعا، سرفیس پرو 8 از طریق استند خود می‌تواند به صورت کامل انرژی لازم خود برای کار و شارژ باتری را در طول روز به دست آورد و نیازی به آداپتور و شارژر دیگر نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید