سرفیس گو 2 احتمالاً با پردازنده ARM تولید می‌شود

سرفیس گو 2 احتمالاً با پردازنده ARM تولید می‌شود

شرکت مایکروسافت اخیراً فرایند توسعه و آماده سازی سیستم عامل ویندوز 10 با پردازنده‌های ARM را برای عرضه سرفیس گو 2 آغاز کرده است.

گزارش‌های منتشر شده اخیر حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت در حال حاضر در تلاش است تا فرایند توسعه و عرضه سرفیس گو 2 را بر اساس تراشه‌های سری 8cx  اسنپ دراگون آغاز کند. بر این اساس شرکت مایکروسافت قرار است همکاری قوی‌تری درزمینهٔ تأمین قطعات و تراشه‌های پردازشی سرفیس گو 2 با کوالکام همکاری کند.

مایکروسافت بر این باور است که شرکت کوالکام درزمینهٔ تولید و عرضه تراشه‌های کم مصرف که در دستگاه‌های ارزان قیمت و شخصی سازی شده‌ای نظیر سرفیس گو آماده عرضه می‌شوند عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌های تولید شده توسط اینتل دارند. بر این اساس مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک همکاری خود را با اینتل کاهش داده و همکاری قدرتمندتر و سریع‌تری را با شرکت کوالکام برقرار کند.

مایکروسافت احتمالاً در جریان کنفرانس اکتبر 2019 از سرفیس گو 2 با قابلیت‌های ویژه رونمایی می‌کند؛ با این حال برخی از بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که این کمپانی تصمیم دارد تا سرفیس گو را در رویدادی جداگانه و خارج از کنفرانس اکتبر 2019 آماده عرضه کند و شاید ارائه این محصول را به بهار 2020 موکول کند.

با توجه به این موارد می‌توان پیش بینی کرد که مایکروسافت در کنفرانس اکتبر 2019 خود از سرفیس لپ تاپ 3 در کنار سرفیس بوک 3 و سرفیس پرو 7 رونمایی می‌کند و عرضه محصولات سخت افزاری دیگر را به سال آینده موکول می‌کند. البته برخی شایعات دیگر نیز در مورد تلاش مایکروسافت برای رونمایی و عرضه سرفیس استودیوی 3 منتشر شده است که هنوز صحت آن‌ها به صورت دقیق تائید نشده است. مایکروسافت تصمیم دارد تا نیمه دوم سال 2020 میلادی تمامی محصولات سخت افزاری خود را بهبود دهد و پس از آن اقدام به عرضه محصولات بهینه‌تر با کاربری بهبود یافته تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید