سرفیس تاشو با رقابت با آیپدهای اپل تولید و عرضه خواهند شد

سرفیس تاشو با رقابت با آیپدهای اپل تولید و عرضه خواهند شد

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک از سرفیس تاشو با امکان رقابت با سری محصولات آیپد اپل رونمایی کند تا از آن طریق سهم بازار تبلت‌های اپل را در اختیار خود بگیرد.

بررسی‌های اخیر تحلیلگران و برخی از موسسه‌های مالی حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت از همین حالا توسعه نسخه‌ای خاص از سیستم عامل ویندوز 10 را با عنوان Windows Core OS شروع کرده است و تصمیم دارد تا در آینده نزدیک آن را برای یک دستگاه همراه با قابلیت اتصال به اینترنت همراه نسل چهارم (LTE) و نسل پنجم (5G) آماده عرضه کند. بررسی‌های انجام شده از کدهای اصلی سیستم عامل Windows Core OS نشان دهنده آن است که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی و فایل‌های APK را در این سیستم عامل ارائه دهد.

سرفیس جدید مایکروسافت که به صورت تاشو آماده عرضه شده است دارای نمایشگر 9 اینچی با نسبت ابعادی 4 به 3 خواهد بود و رزولوشن آن برابر 1440 و 1920 است و می‌تواند به عنوان یک تبلت و یک تلفن هوشمند به صورت هم‌زمان کارهای مختلف را انجام دهد.

موسسه‌های تحلیلی بر این ادعا هستند که مایکروسافت این محصول را در نیمه اول یا دوم سال 2020 میلادی آماده عرضه به بازار می‌کند و انتظار دارد تا پایان سال آینده میلادی نزدیک به 30 تا 40 هزار واحد از آن‌ها را به صورت ماهانه به فروش برساند.

گزارش‌های منتشر شده از طریق IHS Markit نشان دهنده آن است که Windows Core OS در حقیقت نسخه‌ای خاص از سیستم عامل ویندوز است که برای تبلت‌ها آماده عرضه می‌شود و قرار است به صورت جدی با سیستم عامل iPad OS که اخیراً توسط مایکروسافت آماده عرضه شده رقابت کند.

گفتنی است که iPad OS ارائه شده توسط شرکت اپل به‌طور کامل کاربری دستگاه‌های آیپد را از آیفون‌ها و مک بوک‌ها جدا می‌کند و به همین دلیل مایکروسافت تصمیم دارد تا با توسعه نسخه جدید سیستم عامل خود دقیقاً همین فرایند را تکرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید