رشد کم درآمد مایکروسافت در سه ماه گذشته از فروش سرفیس

مایکروسافت ظاهر آیکون‌های جدید ویندوز را منتشر کرد

شرکت مایکروسافت به تازگی گزارش مالی مربوط به در آمد سه ماهه گذشته را ارائه داده که حاکی از رشد 25 درصدی درآمد این شرکت است. با وجود این مسئله مایکروسافت اعلام کرده که فروش سرفیس ها رشد بسیار کمی داشته است.

درآمد حاصل از فروش سرفیس در بازه زمانی یاد شده تنها 1 درصد رشد داشته است و نسبت به سال گذشته کمی افزایش داشته است. این مسئله توسط مایکروسافت به تعطیلی کارخانه‌های چین و عدم امکان برای تولید انبوه برخی از محصولات سخت افزاری سرفیس مربوط بوده است.

در آمد حاصل از فروش سرفیس ها در بازه زمانی یاد شده 1.340 میلیارد دلار بوده است و مایکروسافت همچنان با وجود محدودیت‌های تولید توانسته سطح تولید و فروش خود را در بازه زمانی یاد شده حفظ کند. شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه در کنار عدم تمایل کاربران برای خرید محصولات جدید از عمده‌ترین دلایل کاهش فروش بسیاری از محصولات کامپیوتری و الکترونیکی بوده است.

در این میان شرکت مایکروسافت همچنان توانسته با وجود بحران کرونا سطح فروش خود را افزایش دهد و محبوبیت سرفیس ها را در میان کاربران سراسر جهان نگه دارد.

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک و مشخصاً تا پیش از پایان یافتن نیمه اول سال جاری میلادی از محصولاتی جدید نظیر سرفیس گو 2 و سرفیس بوک 3 رونمایی کند که بر اساس پیش بینی تحلیلگران باعث رشد قابل توجه درآمد شرکت مایکروسافت از فروش سری محصولات سرفیس می‌شود.

در اکتبر 2019 میلادی شرکت مایکروسافت از محصولات جدیدی رونمایی کرد که تنها بخشی از آن‌ها آماده عرضه به بازار جهانی شد. دلیل این مسئله تعطیلی کارخانه‌ها و کاهش حجم کاری تیم طراحی این شرکت بوده است. مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک با عرضه این محصولات به بازار رشد کم فروش محصولات سرفیس را در بازار جهانی جبران کند و برای بار دیگر محصولات قابل توجهی را آماده فروش به کاربران کند.

دیدگاهتان را بنویسید