دسترسی به ابزارهای لینوکس در ویندوز 10 افزایش میابد

دسترسی به ابزارهای لینوکس در ویندوز 10 افزایش میابد

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در توسعه آپدیت بعدی ویندوز 10 تعداد ابزارهای قابل دسترسی از لینوکس را افزایش دهد.

دسترسی به سیستم عامل لینوکس و توزیع‌های مبتنی بر آن یکی از موفقیت‌های تجاری بزرگ مایکروسافت در توسعه ویندوز 10 به حساب میاید. این کمپانی از سال 2015 و هم‌زمان باعرضه ویندوز 10 امکانات ویژه‌ای از هسته سیستم عامل لینوکس و توزیع‌های مبتنی بر آن را به کاربران ارائه داد که بر اساس آن کاربران می‌توانستند سیستم عامل‌های مختلف مورد نیاز خود را حتی از مایکروسافت استور دریافت کنند و از آن‌ها در محیط ویندوز 10 استفاده کنند.

این قابلیت به توسعه دهندگان امکان استفاده مستقیم و توسعه ابزارهای گوناگون و نرم افزارهای مختلف لینوکسی را بدون بوت کردن این سیستم عامل‌ها می‌داد. تا پیش از این، بسیاری از توسعه دهندگان برای انجام کارهای مختلف مجبور به بوت کردن توزیع‌های لینوکسی بودند که مشکلات بسیار زیادی را برای دستگاه‌ها ایجاد می‌کرد.

ویندوز با دوال بوت شدن در کنار توزیع‌های لینوکسی سازگاری کامل را ندارد و Grub محدودیت‌های بسیاری را برای کاربران به وجود میاورد. علاوه بر این اجرای نرم افزارهای مجازی ساز نظیر ویرچوال باکس و وی ام ویر نیز باعث کاهش بازدهی و پرفورمنس دستگاه‌ها می‌شد. اما حال مایکروسافت در توسعه نسخه اخیر سیستم عامل اختصاصی خود امکانات بهتری را در اختیار کاربران و توسعه دهندگان داده است. کاربران از همین حالا می‌توانند به توزیع‌هایی نظیر اوبونتو، فدورا و اوپن سوزه در ویندوز 10 دسترسی داشته باشند.

حال بر اساس ادعای یکی از توسعه دهندگان مایکروسافت، این کمپانی تصمیم دارد تا ابزارهای بیشتری را برای سازگاری هر چه بیشتر کاربران ارائه دهد تا از طریق آن میزان استفاده از سیستم عامل ویندوز توسط توسعه دهندگان افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید