تعداد کاربران سیستم عامل ویندوز در جهان به ۱.۵ میلیارد رسید

تعداد کاربران سیستم عامل ویندوز در جهان به ۱.۵ میلیارد رسید

شرکت مایکروسافت در گزارش اخیر خود اعلام کرده که تعداد تمامی کاربران سیستم عامل ویندوز در سراسر جهان به ۱.۵ میلیارد نفر رسیده است. بر همین اساس سیستم عامل ویندوز پراستفاده‌ترین سیستم عامل در حوزه کامپیوترهای دسکتاپ به حساب میاید.

در این میان، نزدیک به ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان از سیستم عامل همراه اندروید استفاده می‌کنند و ۱ میلیارد نفر نیز از آی او اس شرکت اپل در تلفن هوشمند و تبلت خود استفاده می‌کنند. بر همین اساس، سیستم عامل اندروید پراستفاده‌ترین سیستم عامل همراه در سراسر جهان است که از بیشترین محبوبیت در کنار ویندوز برخوردار است.

در سپتامبر سال ۲۰۱۷ ساتیا نادلا، مدیر عامل اجرایی شرکت مایکروسافت طی مصاحبه خود با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده بود که تعداد کاربران سیستم عامل دسکتاپ ویندوز از مرز یک میلیارد نفر گذشته است و این کمپانی تصمیم دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ این میزان را به ۲ میلیارد نفر برساند.

بر اساس گزارش‌های آماری جدید منتشر شده، مشخص شده که مایکروسافت تا به امروز در این زمینه کاملاً موفق عمل کرده و در عرض یک سال گذشته، پانصد میلیون نفر را به تعداد تمامی کاربران ویندوز ۱۰ اضافه کرده است. به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که مایکروسافت تا سال آینده می‌تواند تعداد کاربران ویندوز را به ۲ میلیارد نفر برساند.

شرکت مایکروسافت در چند سال گذشته با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم استقبال از پلتفرم ویندوز فون و همچنین عدم استفاده از مرورگر اج اشاره کرد. با وجود شکست در حوزه موبایل و دستگاه‌های همراه، شرکت مایکروسافت توانسته در حوزه سیستم عامل‌های دسکتاپ به صورت کاملاً موفق عمل کند و تعداد قابل توجهی از کاربران را به سمت استفاده از ویندوز تشویق کند.

دیدگاهتان را بنویسید