بررسی لپ تاپ جدید و شگفت انگیز مایکروسافت سرفیس بوک

بررسی لپ تاپ جدید و شگفت انگیز مایکروسافت سرفیس بوک

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چقدر میتواند فوق العاده باشد اگر شما یک مهندس، طراح، گرافیست و یا حتی نقاش باشید و  یک دستگاه با صفحه لمسی و قلم استایلوس به همراه داشته باشید که بتواند تمام کارهایی را که تا به امروز با قلم و کاغذ و خط کش و تخته رسم انجام میدادید را حالا با یک دستگاه کوچک و قابل حمل به راحتی و با سرعتی فوق العاده انجام دهید و در عین حال کیفیت کارتان، چیزی بهتر از قبل در بیاید.

6

شرکت مایکروسافت را تا پیش از این به عنوان یک شرکت تولید کننده نرم افزار های کامپیوتری میشناختیم که مهم ترین محصول آن شامل سیستم عامل ویندوز و بسته نرم افزاری آفیس بود. اما حدودا از سال 2012 این روند تغییر کرد و مایکروسافت سعی کرد تا محدوده کار خود را گسترش دهد. این ماجرا مصادف شد با ارائه نسخه اولیه ویندوز 8 که مایکروسافت سعی کرد تا سیستم عاملی تولید کند که بتوان به راحتی آنرا به صورت کاملا یکپارچه برروی تمام دستگاه ها از کامپیوترهای لپ تاپ و دسکتاپ گرفته، تا دستگاه های لمسی و همراه مانند تبلت و تلفن های هوشمند نصب و اجرا کرد. پس از معرفی ویندوز 8، مایکروسافت به تنهایی وارد بازار تولید سخت افزار رفت و شروع به ساخت تبلت های هوشمند ویندوزی با نام سرفیس کرد. البته مایکروسافت با وجود ویندوز 8 و سری های اول تبلت های سرفیس آنچنان موفقیت چشمگیری را نتوانست بدست بیاورد؛ اما پس از گذشت مدت نه چندان طولانی و با معرفی نسخه بهبود یافته ویندوز 8؛ یعنی ویندوز 8.1 و همچنین تولید تبلت هایی با پردازنده های قدرتمند تر با سری نام سرفیس پرو، توانست به موفقیت های بسیاری برسد. در نهایت مایکروسافت پس از معرفی تبلت فوق العاده خود، سرفیس پرو 3 که در ابتدا با ویندوز 8.1 به بازار آمد، به طور کامل “یک تبلت جایگزن لپ تاپ” را به دنیا عرضه کرد.

7

اما حالا در اواخر سال 2015 هستیم و رویاها، اهداف و برنامه ریزی های چندین ساله مایکروسافت به حقیقت پیوسته است. اولین موفقیت مایکروسافت در جولای امسال و با معرفی نسخه جدید سیستم عامل ویندوز 10 بود که به طور کامل میتوان آن را سیستم عاملی پویا و سازگار با هم دستگاهای دسکتاپی و لپ تاپی، و هم سازگار با تبلت ها و تلفن های هوشمند و دستگاه های همراه بود.

9

و اما دومین موفقیت مایکروسافت که در اکتبر امسال همه را شگفت زده کرد، معرفی محصولات جدید سخت افزاری مایکروسافت بود. تا قبل از روز معرفی همه تنها انتظار معرفی نسل جدید تبلت های مایکروسافت، یعنی سرفیس پرو 4 را داشتند. اما مایکروسافت همه را شگفت زده کرد؛ مایکروسافت این بار نه تنها یک تبلت با نام سرفیس پرو 4 را معرفی کرد، بلکه حالا مایکروسافت خود به تنهایی وارد بازار تولید لپ تاپ نیز شده بود.

اولین نسل لپ تاپ شرکت مایکروسافت با نام سرفیس بوک معرفی شد. این دستگاه قدرتمند، زیبا، و جذاب و در عین حال بسیار سبک تر از بسیاری از لپ تاپ های موجود در بازار است .سرفیس بوک، شاید در نگاه اول مانند همان تبلت سرفیس پرو 4 به نظر برسد که کیبورد آن به شکل مغناطیسی و با ظاهری لپ تاپی شکل تولید شده است. اما اشتباه نکنید، تفاوت سرفیس بوک با سرفیس پرو 4 تنها در کیبورد مغناطیسی زیبا نیست، بلکه این لپ تاپ از لحاظ سخت افزاری و توانایی، بسیار قدرتمندتر سرفیس پرو 4 است. تعداد پورت و اتصالات بیشتر شده و حتی اینبار اسلات کارت حافظه نیز به دستگاه اضافه شده است. از همه مهم تر اینکه در سرفیس بوک  یک کارت گرافیک انویدیا در بخش کیبورد تعبیه شده است تا کار های گرافیکی را بهتر از تبلت سرفیس پرو 4 و پرو 3 انجام دهد.

3

همچنین لولا های مغناطیس کبیورد باعث میشود تا سرفیس بوک مانند تبلت های سرفیس دیگر نیازی به پایه نگه دارنده نداشته باشد  و به راحتی بتواند مانند دیگر لپ تاپ ها به صورت عمودی با زاویه دلخواه بتواند رو میز و یا روی پا بایستد. در عین حال، یکی از بزرگ ترین عیب هایی که همواره بر تبلت سرفیس میگرفتند این بود که با اینکه تبلت سرفیس میتواند کار های یک لپ تاپ را به خوبی انجام دهد، اما میزان تعادل آن در حین نشستن و زمانی که دستگاه را روی پا قرار میدهیم کم است. مایکروسافت حالا به لطف وجود کیبورد لولادار مغناطیسی سرفیس بوک این مشکل را حل کرده است و از لحاظ مهندسی و طراحی کار خود را به اوج رسانده است.

5

در عین حال، با وجود تمام ویژگی های شگفت انگیزی که سرفیس بوک به عنوان یک لپ تاپ دارد، میتوان آن را یک دستگاه شگفت انگیز دانست که میتواند کاربر خود را به راحتی از داشتن تبلت بی نیاز کند. مایکروسافت همواره سعی کرده تا هویت تبلت بودن سرفیس پرو را نگه دارد و حالا میخواد دستگاهی هیبریدی با هویت اصلی یک لپ تاپ ارائه دهد که میتوان آن را “لپ تاپی جایگزین تبلت” خواند.

از نظر کارایی نیز میتوان گفت که سرفیس بوک تمامی خصوصیات سرفیس پرو 4 را در خود گنجانده و اتفاقا از آن قوی تر و قدرتمند تر هم هست. سرفیس بوک دارای قلم استایلوس برای طراحی و یادداشت است و در عین حال دارای صفحه نمایش باکیفیت عالی است و در با وجود سیستم عامل ویندوز 10 و نرم افزار های کاربری، یکی از بهترین دستگاه های همراه به شمار میرود.

8

به طور کلی میتوان سرفیس بوک را یک دستگاه یکپارچه با هویت لپ تاپ و هم تبلت نامید که کارایی و بازدهی آن بهتر از سرفیس پرو 3 و پرو 4 شده است. علاوه بر این که مایکروسافت با وجود سرفیس بوک میتواند تمام رقیب های سرسخت خود در دنیا لپ تاپ ها را به عقب براند. سرفیس بوک در حقیقت رقیب اصلی و زنگ خطر بزرگی برای مک بوک پرو های اپل و سری Zbook های  اچ پی به حساب میاید. و حالا باید منتظر بود و دید که آیا سرفیس بوک میتواند در برابر رقیب های سرسخت خود در بازار ایستادگی کند یا خیر.

1

 

3 دیدگاه برای “بررسی لپ تاپ جدید و شگفت انگیز مایکروسافت سرفیس بوک

  1. mohamad گفته:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم سرفیس ٣پردازنده اتم اینتل فاقد درگاه سیم کارت هنوز تولید میشه من هرجا میرم بهم گفتن این مدل قدیمی دیگه تولید نمیشه
    و قیمتشم میخواستم بدونم ١٢٨گیگش

    • امتداد پارسه گفته:

      دوست عزیز
      تولید سرفیس 3 و تجهیزات جانبی آن، از طرف مایکروسافت متوقف نشده است. اما در حال حاضر شرکت امتداد پارسه این محصول و وسایل جانبی آن را برای عرضه و فروش ندارد. ممکن است در آینده این محصول موجود شود. در صورت موجود شدن این محصول سریعا در وبسایت مای سرفیس اطلاع رسانی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید