باگ ویندوز 10 باعث قطعی اینترنت می‌شود

باگ ویندوز

گزارش تعداد زیادی از کاربران دستگاه ویندوزی حاکی از آن است که آپدیت‌های جدید دارای یک باگ کاربردی مهم است که باعث قطع شدن اینترنت می‌شود.

بر اساس این گزارش‌ها، بسیاری از کاربران نمی‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. این مشکل در حالی اتفاق میافتد که کاربران هیچ مشکلی از لحاظ اتصال به شبکه کابلی یا وای فای ندارند. با این حال بسیاری از کاربران به اینترنت دسترسی ندارند و نمی‌توانند به صورت مستقیم به شبکه‌های بین‌المللی دسترسی داشته باشند.

این مشکل به هیچ وجه به دی ان اس و آی پی دستگاه‌ها ربط ندارد و یک باگ ویندوزی است که روی روند کاربری دستگاه‌ها به صورت مستقیم تأثیر می‌گذارد. بر این اساس شرکت مایکروسافت در آینده نزدیک می‌تواند با توسعه و عرضه یک آپدیت نرم افزاری این مشکل را به طور کامل برطرف کند. با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت هنوز هیچ ادعایی در این زمینه نکرده است و این مشکل را تایید نکرده است.

برخی از اوقات کاربران حتی در اتصال به وی پی ان نیز با مشکل مواجه می‌شوند. از طرف دیگر اتصال به وی پی ان باعث می‌شود تا حتی در زمان وجود این باگ، کاربران بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند.

گفتنی است که مایکروسافت احتمالاً در آینده نزدیک از طریق آپدیت‌های اتوماتیک و خودکار اقدام به رفع این مشکل می‌کند. گفتنی است که این مشکل احتمالاً به زودی برطرف می‌شود و کاربران دیگر با این مشکل مواجه نخواهند داشت.

این مشکل به بخش WinHTTP و Winlnet ربط دارد که در آپدیت‌های اخیر پیدا شده است و به زودی برطرف خواهد شد. از کاربران درخواست می‌شود تا در صورت توان آپدیت KB4535996 را دانلود و نصب نکنند تا با مشکلات یاد شده مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید