ایده قدیمی مایکروسافت برای ساخت کیبورد جدید سرفیس نئو

کیبورد جدید سرفیس نئو

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا  در آینده نزدیک کیبورد ویژه‌ای که روی نمایشگر هوشمند قرار است برای سرفیس نئو آماده عرضه کند.

سرفیس نئو اولین کامپیوتر همراه شرکت مایکروسافت است که با دو نمایشگر و به همراه سیستم عامل ویندوز 10 ایکس آماده عرضه می‌شود. مایکروسافت در طراحی و توسعه این محصول یک کیبورد ویژه را برای آن توسعه داده است؛ با این حال این شرکت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک از ایده‌های پیشین خود به منظور بهینه سازی کاربری این محصول استفاده کند.

مایکروسافت در یکی از پتنت های خود اعلام کرده که با استفاده از اتصال‌گرهای الکتریکی از ابزارهایی ویژه به منظور بهینه سازی روند استفاده از کیبورد و تایپ کردن موارد مختلف استفاده کند.

نمایشگر به صورت مستقیم در زیر دکمه‌های کیبورد قرار می‌گیرد و با تشخیص روند مکان دقیق قرار گیری کیبورد، امکان استفاده سریع و تشخیص دکمه‌های فشرده شده را به کاربر می‌دهد.

مایکروسافت در این پتنت اعلام کرده که شبکه‌ای از سنسورهای نمایشگر لمسی در زمان استفاده از کیبورد سرفیس نئو مورد استفاده قرار می‌گیرند تا به صورت سریع و هوشمند دکمه‌های در حال فشار توسط کاربر را تشخیص دهند و از آن طریق به صورت بهینه‌تر امکان استفاده از این محصول را به کاربر ارائه دهد.

گفتنی است که سرفیس نئو یکی از محصولات شرکت مایکروسافت است که در اکتبر 2019 میلادی معرفی شد؛ با این حال شرکت مایکروسافت هنوز این محصول را آماده عرضه به بازار نکرده است و به کاربران امید داده است که در سال 2020 این محصول را روانه بازار می‌کند. پیش بینی‌های انجام شده از طرف تحلیلگران حاکی از آن است که این محصول تا پیش از پایان یافتن نیمه اول سال جاری میلادی آماده عرضه به بازار جهانی می‌شود؛ با این حال مایکروسافت ممکن است عرضه اولیه این محصول را به صورت تدریجی و تنها در چند کشور خاص شروع کند و پس از آن در تمامی کشورهای جهان این محصول را آماده فروش کند.

دیدگاهتان را بنویسید