اپلیکیشن‌های ناسازگار با پردازنده سرفیس پرو ایکس پنهان می‌شوند

نسخه‌های دموی سرفیس پرو ایکس در فروشگاه‌های رسمی مایکروسافت موجود شد - سرفیس پرو ایکس 2 تا دو هفته دیگر رونمایی می‌شود؟

شرکت مایکروسافت در اقدامی جدید اپلیکیشن‌های ناسازگار با پردازنده سرفیس پرو ایکس را در مایکروسافت استور پنهان کرده است و کاربران این دستگاه‌ها نمی‌توانند این اپلیکیشن‌ها را مورد بررسی و مشاهده قرار دهند.

سرفیس پرو جدید به تازگی آماده عرضه به بازار جهانی شده است و حالا مشخص شده که شرکت مایکروسافت برای جلوگیری از تضعیف دیدگاه کاربران نسبت به این محصول اقدام به مسدود کردن و پنهان سازی برخی از اپلیکیشن‌ها کرده است. پردازنده سرفیس پرو ایکس مبتنی بر ARM است و همین مسئله باعث شده تا برخی از نرم افزارهای کاربردی در این دستگاه امکان اجرا را نداشته باشند.

اپلیکیشن‌هایی که به صورت X64 برای ویندوز 10 و مایکروسافت استور توسعه داده شده‌اند، امکان اجرا را برای پردازنده سرفیس پرو ایکس ندارند و همین مسئله باعث شده تا این نرم افزارها حتی در مایکروسافت استور به کاربران نشان داده نشوند.

البته تا پیش از این نیز مایکروسافت اعلام کرده بود که سرفیس پرو ایکس به دلیل استفاده از تراشه‌های تولید شده بر پایه معماری ARM از اپلیکیشن‌های مبتنی بر پلتفرم ویندوز یونیورسال و X86  پشتیبانی می‌کند و حالا مشخص شده که اپلیکیشن‌های x64 به کاربران این دستگاه‌ها نشان داده نمی‌شوند.

این مسئله همچنین نشان دهنده آن است که مایکروسافت محتوای ارائه شده در مایکروسافت استور و اپلیکیشن‌های آن را بر اساس دستگاه‌های مورد استفاده توسط کاربران شخصی سازی می‌کند که این مسئله باعث شده تا برخی از کاربران ابراز نگرانی خود را برای عدم امکان دسترسی به برخی از اپلیکیشن‌ها اعلام کنند.

گفتنی است که بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های x64 به‌احتمال زیاد در آینده نزدیک فرایند آماده سازی و عرضه نسخه سازگار با سرفیس پرو ایکس را نیز آغاز می‌کنند تا کاربران این دستگاه بدون محدودیت‌های کنونی از دستگاه‌های خود به صورت بهینه استفاده کنند. همچنین باید به یاد داشت که بسیاری از نرم افزارهای معمول و کاربردی از همین حالا در سرفیس جدید امکان اجرا را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید