امکان نصب ویندوز 10 از طریق اینترنت فراهم می‌شود

امکان نصب ویندوز 10 از طریق اینترنت فراهم می‌شود

یکی از هکرهای ویندوز اقدام به کشف امکان نصب ویندوز 10 در یکی از آپدیت های پیشین سیستم عامل از طریق اینترنت و فضای ابری کرده است.

کاربران از طریق این امکان می‌توانند محتوای قابل نصب ویندوز 10 را از طریق فضای ابری روی کامپیوتر شخصی خود دانلود کرده و سیستم عامل دستگاه را بدون نیاز به دستگاه‌های قابل بوت مجزا و اکسترنال روی کامپیوتر شخصی نصب کنند.

این هکر تلاش کرده تا آپدیت 14908 ویندوز 10 که در اوت 2016 آماده عرضه شده است را از طریق فضای ابری روی کامپیوترهای مختلف نصب کند. این قابلیت در حالی ارائه شده است که مایکروسافت تا پیش از این امکان نصب سیستم عامل و بازیابی آن را از طریق اینترنت به کاربران ارائه داده بود؛ با این حال استفاده از فضای ابری برای بازیابی این سیستم عامل باعث می‌شود تا کاربران به صورت سریع و بهینه‌تر امکان دانلود و نصب این نسخه روی دستگاه‌های خود کنند.

این قابلیت در کدهای پیشین ویندوز 10 با عنوان Cloud Download ارائه شده بود که با کاربران امکان نصب و بازیابی سیستم عامل را از طریق فضای ابری و از طریق اینترنت را ارائه می‌داد. با این حال این قابلیت بعدها از طریق آپدیت‌های جدید سیستم عامل ویندوز از بین رفته و از دید کاربران مخفی باقی مانده است.

با وجود این مسئله بررسی‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت در آینده نزدیک تصمیم دارد تا این قابلیت را به عنوان یک روش آسان برای نصب ویندوز 10 به کاربران ارائه دهد تا کاربران به صورت سریع و بهینه امکان دانلود و نصب سیستم عامل را داشته باشند. مایکروسافت با استفاده از این ابزار می‌تواند روند نصب این سیستم عامل را تسهیل بخش و به کاربران عادی که دانش کمتری از فرایند نصب و بازیابی سیستم عامل را دارند امکان تعمیر نرم افزاری دستگاه‌ها را نیز ارائه دهد تا استفاده از ویندوز به طور کامل آسان شود.

دیدگاهتان را بنویسید