امکان مینیمایز کردن اسکایپ در System Tray فراهم شد

امکان مینیمایز کردن اسکایپ در System Tray فراهم شد

شرکت مایکروسافت در توسعه نسخه جدید پیام رسان صوتی و تصویری اسکایپ اقدام به ارائه امکان مینیمایز کردن پنجره آن در System Tray را فراهم کرده است.

یکی از عجیب‌ترین یا شاید هم غیرمعمول‌ترین خصوصیات اسکایپ از زمان انتشار نسخه‌های اولیه آن تا کنون این بود پنجره این پیام رسان هرگز بسته نمی‌شد و کاربران برای بستن آن باید به طور کامل از حساب کاربری خود خارج می‌شدند. با وجود اینکه مایکروسافت در توسعه نسخه‌های بعدی این نرم افزار، امکان بستن پنجره آن را در بخش تنظیمات ارائه داده بود، با این حال همچنان کاربران با چالش‌های زیادی در زمینه بستن پنجره آن مواجه بودند.

بستن پنجره یا مینیمایز کردن اسکایپ در System Tray به صورت پیش‌فرض در این پیام رسان ارائه نشده است و کاربران باید با اعمال تنظیماتی خاص از شر پنجره مزاحم آن خلاص می‌شدند. در این میان مایکروسافت در توسعه نسخه‌های اخیر بسیاری از این چالش‌ها را برای کاربران کاهش داده است تا آن‌ها بتوانند با روند ساده‌تری از پیام رسان اسکایپ استفاده کنند.

در توسعه نسخه جدید اسکایپ، شرکت مایکروسافت امکان مینیمایز کردن پنجره آن در System Tray را فراهم کرده است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند همچنان این پیام رسان را به صورت فعال در سیستم عامل ویندوز خود باز نگه دارند و در عین حال پنجره آن را در رابط کاربری ویندوز مشاهده نکنند.

آیکون این پیام رسان در System Tray تعداد پیام‌ها خوانده نشده و تماس‌های بی‌پاسخ را به یک عدد در کنار خود نشان می‌دهد و کاربران از این پس می‌توانند به صورت بهینه‌تر از این پیام رسان استفاده کنند. گفتنی است که این قابلیت باعث می‌شود تا اسکایپ همواره در سیستم عامل ویندوز فعال باقی بماند و کاربران تمایل بیشتری برای استفاده از آن پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید