اسکرین شات مایکروسافت اج مبتنی بر مرورگر کروم منتشر شد

اسکرین شات مایکروسافت اج مبتنی بر مرورگر کروم منتشر شد

نزدیک به دو ماه پیش بود که شرکت مایکروسافت از تصمیم خود برای استفاده از سورس کدهای مرورگر کرومیوم برای توسعه نسخه‌های بعدی اج رونمایی کرده بود و حالا یک اسکرین شات از مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم منتشر شده است.

به صورت پیش‌فرض، مرورگر کرومیوم به صورت متن باز آماده عرضه شده است. بر این اساس تمامی توسعه دهندگان در سراسر جهان می‌توانند از سورس کدهای آن برای بهینه سازی و توسعه یک مرورگر جدید استفاده کند. بر این اساس، شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک مایکروسافت اج را با قابلیت‌های ویژه‌تر و منحصر به فردتر آماده عرضه کند. مایکروسافت اج در آینده با توسعه با سورس کد کرومیوم می‌تواند با سازگاری بهتری برای سیستم عامل‌های مختلف از مک او اس گرفته تا سیستم عامل‌های لینوکسی به صورت بهینه‌تر کار کند.

مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم قرار است به مایکروسافت این امکان را دهد که از طریق سورس کدهای آزاد مرورگر گوگل، نسخه از اج را به کاربران مک او اس ارائه دهد و سرویس‌های نرم افزاری خود را در سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل نیز آماده عرضه کند.

تا پیش از این، شرکت مایکروسافت اقدام به توسعه و عرضه مایکروسافت اج برای سیستم عامل دسکتاپ ویندوز 10 و سیستم عامل‌های همراه اندروید و آی او اس کرده بود و حالا این کمپانی تصمیم دارد تا با توسعه مرورگر خود برای  مک او اس، کاربران این سیستم عامل را نیز به سرویس‌های اختصاصی نرم افزاری خود نیز تشویق کند. بر این اساس می‌توان به این نتیجه رسید که شرکت اپل نیز در آینده نزدیک به‌منظور رقابت با اج، فرایند توسعه سافاری در ویندوز را از سر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید