آیا آپدیت جدید فریم ویر روی سرفیس ها تأثیر منفی دارد؟

آیا آپدیت جدید فریم ویر روی سرفیس ها تأثیر منفی دارد؟

انتشار اخبار مربوط به حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های Meltdown و Spectre در پردازنده‌های اینتل، باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده کامپیوترها، به فکر عرضه آپدیت و ارائه بسته‌های امنیتی خود برای دستگاه‌ها باشند. در این میان شرکت مایکروسافت نیز به عنوان تولید کننده سری محصولات خانواده سرفیس اقدام به عرضه آپدیت‌های امنیتی کرده است.
آپدیت فریم ویر ژانویه 2018 تنها از چند روز پیش در اختیار کاربران قرار گرفته است. مایکروسافت پیش از آن نیز به روز رسانی‌های خود برای تمام دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 را عرضه کرده بود.
با این حال برخی از کاربران دستگاه‌های ویندوزی ادعا کرده‌اند که پس از دریافت و نصب آپدیت امنیتی مایکروسافت با مشکل کاهش سرعت بازدهی دستگاه روبرو شده‌اند. از طرفی مایکروسافت اعلام کرده که مشکل بازدهی تنها در بخش سرعت انتقال اطلاعات بخش ذخیره سازی است و تأثیری روی سرعت پردازش مرکزی و گرافیکی دستگاه ندارد.
در عین ‌حال تا به امروز هیچ گزارش تائید شده‌ای در مورد کاهش سرعت دستگاه‌های سرفیس منتشر نشده است. همین مسئله باعث شده تا Gordon Mah Ung از نویسندگان وب سایت pcworld نگاهی دقیق به این مسئله بیندازد.
نویسنده این وب سایت، از یک سرفیس بوک نسل اول با پردازنده Core i7-6700U سری اسکای لیک مجهز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت اس اس دی استفاده کرده است.
وی بازدهی سیستم ذخیره سازی دستگاه یاد شده را پیش نصب آپدیت فریم ویر ماه ژانویه بررسی کرده و آن را با حالت پس از نصب آپدیت یاد شده مقایسه کرده است.
در تست‌های انجام شده از طریق نرم افزار CrystalDiskMark 5.5.0.، مشخص شده که سرفیس بوک پیش از دریافت آپدیت فریم ویر نسخه 91.1926.768.0 و 90.1837.256.0 به صورت کاملاً عادی کار می‌کند. او در این آزمایش برای چندین بار فایل‌های با حجم بالا را در ذخیره سازی Read و Write کرده است. وی ادعا می‌کند که دمای SSD در تکرارهای بعدی تا حدودی بالا رفت که همین مسئله باعث کاهش حدودی سرعت انتقال اطلاعات شد. البته به یاد داشته باشید که کاهش سرعت انتقال در زمان افزایش دمای SSD امری عادی است.
پس از نصب آپدیت فریم ویر، تست‌های CrystalDiskMark تغییرات زیادی را روی سیستم ذخیره سازی دستگاه‌ها نشان نمی‌دهد. در حقیقت سرعت read اطلاعات تغییر نمی‌کند با این حال سرعت Write نزدیک به 26 درصد در برخی مواقع کاهش پیدا می‌کند.
مایکروسافت هنوز برای این مشکل آپدیتی را ارائه نداده است. با این حال پیش بینی میشود که کاهش 26 درصدی Write در سرویس ذخیره سازی با آپدیت‌های نرم افزاری حل شود.

1 دیدگاه برای “آیا آپدیت جدید فریم ویر روی سرفیس ها تأثیر منفی دارد؟

  1. عطا گفته:

    سلام. من سرفیس پرو4 دارم که از چند سال پیش از خود شما گرفتم. عالیه/ ممنونم
    در مورد آپدیت بگم ، از زمانیکه این آپدیت رو زدم کل سیستم ریخته بهم . هنگ کردن / سرعت کم / ریکاوری کردن هارد . حتی ذیشب ریست کردم ویندوز رو !!! البته بگم که روی سیستم آنتی ویروس بیت دیفندر اورجینا هم دارم ، !!

دیدگاهتان را بنویسید