آپدیت کورتانا با قابلیت‌های جدید برای کاربران ویندوز 10 عرضه می‌شود

آپدیت کورتانا با قابلیت‌های جدید برای کاربران ویندوز 10 عرضه می‌شود

تنها چند هفته از انتشار گزارش مربوط به تلاش مایکروسافت برای توقف توسعه دستیار هوشمند خود در تلفن‌های هوشمند می‌گذرد که حالا آپدیت کورتانا تغییری قابل توجه کرده است و قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ویندوز 10 ارائه داده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده از نسخه‌های بتای دستیار هوشمند مایکروسافت، جدیدترین آپدیت کورتانا به همراه قابلیت‌های جدیدی آماده عرضه شده است که نشان از تمرکز هر چه بیشتر مایکروسافت به ارائه امکانات بهتر به کاربران دستگاه‌های ویندوزی دارد.

شرکت مایکروسافت با انتشار این نسخه جدید از آپدیت کورتانا نشان داده که به جای عرضه این دستیار صوتی به کاربران تلفن‌های هوشمند، در تلاش است تا امکانات آن را در سیستم عامل ویندوز 10 و کامپیوترهای مبتنی بر آن افزایش دهد.

قابلیت‌هایی که در نسخه  2.1912.18729.0 دستیار صوتی کورتانا ارائه شده است شامل موارد زیر می‌شود:

  1. وظایف پیشنهادی: کورتانا در آینده نزدیک می‌تواند برخی از وظایفی که امکان انجام آن‌ها را دارد را به صورت پیشنهادی به کاربران ارائه دهد
  2. بیدار شدن دستگاه با دستور صوتی: کاربران در آینده نزدیک با استفاده از کورتانا امکان بیدار کردن کامپیوترهای شخصی خود را خواهند داشت
  3. طراحی جدید بخش تنظیمات: تنظیمات کورتانا در آپدیت جدید با طراحی جدیدی ارائه می‌شود که امکانات جدیدتری را به کاربران می‌دهد و استفاده از این دستیار هوشمند صوتی را آسان‌تر می‌کند
  4. توقف پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز 10: کاربرانی که آپدیت‌های جدید ویندوز 10 را برای دستگاه‌های خود دریافت نکرده‌اند، امکان دسترسی به این نسخه جدید از کورتانا را نخواهند داشت و دیگر نمی‌توانند از طریق دستورهای صوتی کارهای مختلف را روی دستگاه‌های خود انجام دهند.

گفتنی است که این به روز رسانی در حال حاضر به صورت بتا به برخی از کاربران عضو برنامه اینسایدر ارائه شده است و در آینده نزدیک قرار است به صورت عمومی آماده عرضه به تمامی کاربران شود.

دیدگاهتان را بنویسید