آپدیت اکتبر 2018 به صورت خودکار روی کامپیوترهای ویندوزی نصب می‌شود

آپدیت اکتبر 2018 به صورت خودکار روی کامپیوترهای ویندوزی نصب می‌شود

شرکت مایکروسافت تازگی تصمیم گرفته تا فرایند عرضه آپدیت‌های بزرگ ویندوز 10 را در حال خودکار تنظیم کند تا به روز رسانی‌ها به صورت اجباری روی کامپیوترهای شخصی کاربران نصب شوند.

بر اساس گزارش تعدادی از کاربران کامپیوترهای ویندوزی، شرکت مایکروسافت از همین حالا فرایند نصب آپدیت‌های بزرگ را در ویندوز 10 اجباری کرده است و تمامی دستگاه‌هایی که آپدیت‌های قدیمی ویندوز 10 را روی خود نصب دارند در حال به روز رسانی به آپدیت‌های جدید هستند.

بر این اساس بزرگ‌ترین آپدیت ویندوز 10 که با عنوان آپدیت اکتبر 2018 یا 1809 شناخته می‌شد از این پس به صورت خودکار روی کامپیوترهای کاربران نصب می‌شود و دیگر کاربران نیازی به مراجعه به بخش Windows Update و فشار دادن دکمه Check for update را نخواهند داشت.

بر این اساس کاربرانی که تمایلی به دریافت آپدیت‌های جدید ندارند مجبور هستند تا به صورت دستی پروسه‌های به روز رسانی را در سیستم عامل دستگاه خود ببندند چرا که در غیر این صورت ویندوز 10 هیچ سؤالی مبنی بر تمایل کاربران برای نصب این آپدیت از آن‌ها نمی‌پرسد.

گفتنی است که از زمان عرضه ویندوز 10 در سال 2018 مایکروسافت تا به امروز تنها آپدیت‌های الحاقی و آپدیت‌های امنیتی را به صورت اجباری روی کامپیوترها نصب می‌کرد و کاربران برای دریافت نسخه‌های جدید به روز رسانی‌های بزرگ مجبور به مراجعه به بخش تنظیمات بودند. اما حالا این کمپانی فرایند نصب تمامی آپدیت‌های بزرگ را نیز اجباری کرده است و کاربران چاره جز نصب آن نخواهند داشت.

مایکروسافت اعلام کرده که پس از ارائه این تغییرات در ویندوز 10 بسیاری از باگ‌های نرم افزاری که تا پیش از این در آپدیت‌های نرم افزاری وجود داشت را برطرف کرده است و کاربران نباید نگران به وجود آمدن باگ‌های متعدد پس از نصب آپدیت‌های مختلف باشند.

دیدگاهتان را بنویسید