آپدیت 21H2 ویندوز ۱۰ با رشد ۳.۲ درصدی همراه شد

آپدیت 21H2 ویندوز

تنها چند ماه از زمان عرضه آپدیت 21H2 ویندوز ۱۰ می‌گذرد و تا حالا موسسه Aduplex اعلام کرده که این به روز رسانی با رشد نسبتاً قابل توجهی نسبت به به‌روزرسانی‌های دیگر همراه بوده است.

بر اساس گزارش جدید موسسه Aduplex آپدیت 21H2 عرضه شده برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در طول چند ماه گذشته با رشد قابل توجهی همراه بوده است؛ این در حالی است که جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ شامل آپدیت فوریه 2021 می‌شود که هنوز تعداد کمی از کاربران اقدام به دانلود و نصب آن روی کامپیوترهای شخصی خود کرده‌اند.

بررسی‌های اولیه موسسه Aduplex نشان می‌دهد که آپدیت 21H2 به عنوان دومین نسخه از سیستم عامل ویندوز ۱۰ که در حال استفاده توسط کاربران در بازه زمانی کنونی به حساب می‌آید. در این میان آپدیت عرضه شده در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی که مشخصاً در ماه مه عرض شد که دارای بیشترین تعداد کاربر در ماه مه ۲۰۲۰ در ۴۱.۳۸۰۸۹۰ مبتنی بر ویندوز ۱۰ نصب شده است و در حال استفاده توسط کاربران مختلف است.

در رتبه دوم این مجموعه آپدیت عرضه شده در سپتامبر سال ۲۰۱۹ قرار دارد که ۲۶.۸ درصد از کاربران از آن استفاده می‌کنند. در رتبه سوم نیز آپدیت نیمه دوم سال ۲۰۲۰ یا همان آپدیت 21H2 قرار دارد که مجموعه عظیمی از کاربران در حال مهاجرت به آن هستند.

موسسه Aduplex در آمارهای جدید خود نشان داده است تمایل کاربران برای نصب این نسخه در حال افزایش است و همین موضوع باعث می‌شود تا در مدت زمانی کوتاه شاهد افزایش تمایل کاربران برای نصب این نسخه از سیستم عامل ویندوز ۱۰ باشیم.

گفتنی است که نصب آپدیت 21H2 و نسخه جدیدتر آن که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده روی کامپیوترهای سرفیس باعث بهینه سازی و بهبود روند کاربری و عملکرد بهینه طرح برخی از قطعات سخت افزاری نظیر پردازنده گرافیکی و مرکزی در کنار افزایش امنیت و مقابله با حفره‌های امنیتی شناخته شده می‌شود.

با توجه به این موضوع به کاربران دستگاه‌های سرفیس توصیه می‌شود تا هر چه سریع‌تر آپدیت‌هایی که پس از اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی آماده عرضه شده‌اند را روی دستگاه‌های خود نصب کنند.

گفتنی است که بسیاری از کاربران به دلیل کنترل منابع سخت افزاری دستگاه مصرف باتری و کنترل مصرف ترافیک اینترنت اقدام به مسدود کردن به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل خود می‌کنند که این موضوع ممکن است در عملکرد درست سیستم عامل و ارتباط آن با قطعات سخت افزاری اختلال ایجاد کند با توجه به این موضوع توصیه می‌شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن کاربران اقدام به نصب این به‌روزرسانی آن کند برای نصب به روز رسانی‌های جدید سیستم عامل ویندوز ۱۰ در کامپیوترهای سرفیس همانند باقی کامپیوترهای ویندوزی کافی است به تنظیمات اصلی سیستم‌عامل رفته و وارد زیرشاخه update and security شده و به روز رسانی یادشده را از طریق اینترنت دریافت کنند.

در این میان توصیه می‌شود تا در زمان دریافت آپدیت‌ها حتماً کاربران اقدام به اتصال سرفیس به آداپتور و اینترنت پرسرعت کند تا روند کار سریع‌تر انجام شده و با اختلالاتی نظیر نصب آپدیت‌های ناقص روی دستگاه‌ها مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید