آموزش اتصال ماوس سرفیس به دستگاه‌های مختلف

آموزش اتصال ماوس سرفیس به دستگاه‌های مختلف

ماوس سرفیس یکی از اکسسوری‌های ویژه‌ای است که شرکت مایکروسافت برای سری محصولات سرفیس و البته دیگر کامپیوترهای ویندوزی آماده عرضه کرده است. روش اتصال ماوس سرفیس به دستگاه‌های مختلف بسیار آسان است و مایکروسافت تلاش کرده تا سریع‌ترین و آسان‌ترین روش را برای دسترسی به این اکسسوری را برای تمامی کاربران فراهم کند.

برای اتصال به ماوس سرفیس نیاز به اتصال بلوتوث دارید؛ در حقیقت مایکروسافت با استفاده از ارتباط بی‌سیم بلوتوث علاوه بر تسهیل در روند اتصال و کارکرد، کاربران را از دانگل‌های مختلف بی‌نیاز کرده تا دیگر نیازی به اشغال کردن درگاه‌های مختلف وجود نداشته باشد.

در ادامه این نوشته روش صحیح اتصال ماوس سرفیس به دستگاه‌های مختلف از جمله سری محصولات سرفیس نظیر سرفیس پرو، سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک را یاد خواهید گرفت.

اتصال ماوس سرفیس به دستگاه‌های ویندوزی

پیش از انجام هر کاری به یاد داشته باشید که ماوس سرفیس با هر دستگاهی که امکان اتصال بلوتوث را داشته باشد قابل استفاده هست. در حقیقت این اکسسوری نه تنها با تمامی سرفیس ها، بلکه با تمامی کامپیوترهایی که بلوتوث دارند نیز کار خواهد کرد. از آنجایی که سرفیس ها نیز همانند اکثر کامپیوترها از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند، کافی است این مراحل ساده را از طریق تنظیمات ویندوز 10 انجام دهید.

  1. در گام ابتدایی از روشن بودن بلوتوث کامپیوتر خود و شارژ بودن باتری ماوس سرفیس اطمینان حاصل کنید
  2. ماوس سرفیس را روشن کنید
  3. با نگه داشتن دکمه Pair به مدت پنج ثانیه ماوس را در حالت آماده باشد برای اتصال ببرید. پس از انجام این کار، چراغ ماوس شروع به چشمک زدن می‌کند
  4. حال در کامپیوتر خود استارت را باز کنید و به Settings بروید
  5. وارد زیر شاخه Devices و Bluetooth & other devices شوید
  6. گزینه Add Bluetooth or other device را بزنید
  7. گزینه Bluetooth را بزنید
  8. در این بخش نام ماوس را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید
  9. منتظر شوید تا دستگاه‌ها با یکدیگر Pair شوند

دیدگاهتان را بنویسید