آخرین آپدیت اضطراری ویندوز 7 تا یک ماه دیگر آماده عرضه می‌شود

آخرین آپدیت اضطراری ویندوز 7 تا یک ماه دیگر آماده عرضه می‌شود

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در ماه مارس سال جاری میلادی یک آپدیت اضطراری جدید را برای سیستم عامل ویندوز 7 و کامپیوترهای مبتنی بر آن ارائه دهد.

این آپدیت شاید آخرین آپدیت سیستم عامل ویندوز 7 باشد و پس از آن مایکروسافت به طور کامل به روزرسانی و پشتیبانی از کامپیوترهای مبتنی بر این سیستم عامل را متوقف خواهد کرد. بررسی‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت در سال 2019 به عمر ویندوز 7 برای همیشه پایان می‌دهد و کاربران باید حتماً برای حفظ امنیت خود به دستگاه‌های جدیدتر مهاجرت کنند. این در حالی است که بسیاری از کاربران کامپیوترهای ویندوزی همچنان از ویندوز 7 و حتی ویندوز XP در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

مایکروسافت تصمیم دارد تا در توسعه این آپدیت باگ‌های امنیتی که برای رمز نگاری فایل‌ها با الگوریتم رمز نگاری SHA-1 وجود دارد را برطرف کند. بسیاری از دستگاه‌های قدیمی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز همچنان از همان الگوریتم‌های قدیمی برای رمز نگاری محتوای حساس استفاده می‌کنند که این مسئله به هیچ وجه به نفع کاربران نخواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرده که کاربران باید برای حفظ امنیت دستگاه‌های خود به سیستم عامل ویندوز 10 مهاجرت کنند. این در حالی است که بسیاری از کاربران هنوز اقدام به آپدیت سیستم عامل دستگاه خود نکرده‌اند که این مسئله باعث نفوذ بد افزارهای مختلف و مشکلات امنیتی بسیار زیادی می‌شود.

سال 2017 گسترش بد افزار واناکرای و موارد مشابه آن باعث شد تا بسیاری از کاربران دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 7 اطلاعات خود را از دست بدهند. در این میان، شرکت مایکروسافت بارها اعلام کرده که استفاده از نسخه‌های پیشین ویندوز به هیچ وجه به نفع کاربران نیست و کاربران باید اقدام به آپدیت دستگاه‌های خود به نسخه‌های جدید کنند. گفتنی است که آپدیت پایانی ویندوز 7 قرار است به عنوان یک بسته الحاقی از طریق Windows Update در اختیار کاربران قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید