Kali Linux به صورت رسمی در مایکروسافت استور موجود شد

Kali Linux به صورت رسمی در مایکروسافت استور موجود شد

 بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط برخی از کاربران ویندوز 10، توزیع لینوکس Kali به صورت رسمی در مایکروسافت استور موجود شده است و کاربران ویندوز 10 از همین حالا می‌توانند با مراجعه به ویندوز استور، این سیستم عامل را دریافت و از آن استفاده کنند.

تا پیش از این مایکروسافت طی رویدادهای مختلف خود اعلام کرده بود که ویندوز 10 رابطه‌ای دوستانه با توزیع‌های مبتنی بر لینوکس خواهد داشت. همین مسئله باعث شد تا از سال گذشته، امکان دریافت برخی از توزیع‌های لینوکس برای کاربران از طریق مایکروسافت استور مهیا شود.

توزیع‌هایی که تا پیش از این در مایکروسافت استور ارائه می‌شدند، شامل اوبونتو، فدورا و اوپن سوزه می‌شدند. اما حالا توسعه دهندگان Kali Linux نیز اقدام به ارائه نسخه‌ای از توزیع لینوکسی خود در مایکروسافت استور کرده‌اند. در عین حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت با این اقدام توسعه دهندگان توزیع یاد شده، مشکلی ندارد و به طور کامل آن را برای عرضه در سیستم عامل ویندوز 10 آماده کرده است.

کالی لینوکس یکی از توزیع‌های لینوکسی است که بیشتر برای کارهای امنیت شبکه و همچنین نفوذ به آن استفاده می‌شود. بسیاری از هکرها به منظور بررسی امنیت یک سیستم، با اهداف مثبت و منفی از این توزیع استفاده می‌کنند تا راه‌های نفوذ به یک شبکه کامپیوتری، وب سایت یا سرور را پیدا کنند.

گفتنی است که کالی لینوکس ادامه پروژه توسعه توزیع بک ترک به حساب میاید که تا پیش از این برای بهبود امنیت شبکه به کار گرفته می‌شود. کالی لینوکس یک توزیع مشتق شده از دبیان است و می‌تواند پکیج‌های مختلف با فرمت .Deb را در خود اجرا کند.

اقدام اخیر مایکروسافت برای تائید کالی لینوکس در مایکروسافت استور می‌تواند نشانه‌ای از سیاست‌های جدید این شرکت در برابر توزیع‌های لینوکس باشد. به همین دلیل پیش بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم شاهد عرضه توزیع‌های دیگر سیستم عامل‌های متن باز در استور رسمی ویندوز 10 باشیم.

2 دیدگاه برای “Kali Linux به صورت رسمی در مایکروسافت استور موجود شد

    • faraji گفته:

      حتما بررسی کنید که دستگاه شما توزیع مورد نظر شما را به درستی از مایکروسافت استور گرفته باشد. پس از دریافت توزیع لینوکس مورد نظرتان، دستگاه را ریستارت کنید و سپس لینوکس را اجرا کنید. به یاد داشته باشید که همواره باید از ویندوز 10 آپدیت شده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید