iFixit: تعویض هارد سرفیس لپ تاپ 3 بسیار آسان است

iFixit: تعویض هارد سرفیس لپ تاپ 3 بسیار آسان است

وب سایت iFixit به تازگی اقدام به بازگشایی و بررسی محصولات جدید معرفی شده توسط مایکروسافت کرده و طی آن اعلام کرده که تعویض هارد سرفیس لپ تاپ 3 بسیار آسان است.

تا پیش از این شرکت مایکروسافت در جریان معرفی محصولات جدید خود اعلام کرده بود که هارد سرفیس لپ تاپ جدید امکان تعویض و ارتقا را دارد و کاربران این دستگاه با محدودیت کمتری برای تغییرات سخت افزاری در کنار تعمیر آن‌ها مواجه خواهند بود.

نکته مهم: سرفیس لپ تاپ و دیگر کامپیوترهای سرفیس همگی از ذخیره سازی SSD استفاده میکنند، اما بسیاری از افراد ذخیره سازی این محصولات را با عنوان «هارد» میشناسند. به همین دلیل در این نوشته از عنوان «هارد» به جای «SSD» استفاده شده است.

روش تعویض هارد سرفیس لپ تاپ

در این میان، وب سایت iFixit اعلام کرده که روند بازگشایی و تعویض هارد سرفیس لپ تاپ 3 بسیار آسان است و همین مسئله باعث شده تا امتیاز این دستگاه در زمینه تعمیر پذیری و امکان ارتقا سخت افزارهای آن افزایش پیدا کند.

این وب سایت به سرفیس لپ تاپ جدید امتیاز 5 را به خاطر تعمیر پذیری آن داده است و اعلام کرده که طراحی این کامپیوتر قابل حمل نسبت به سال گذشته یک قدم رو به جلو و مهم از طرف مایکروسافت برای رفع عیب‌ها و نقص‌های سخت افزاری سرفیس ها به حساب میاید.

جالب اینجا است که سرفیس لپ تاپ 2 که سال گذشته از طرف مایکروسافت معرفی شده بود؛ به دلیل طراحی ویژه و خاص خود امتیاز صفر را از وب سایت یاد شده دریافت کرده بود و حالا نسل جدید این لپ تاپ‌های قابل حمل دارای کیفیت و توانایی بهتری برای بهبود روند تعمیر و ارتقا هستند.

سرفیس لپ تاپ جدید دارای پیچ‌های مگنتی ویژه است که به راحتی و با استفاده از ابزارهای خاص قابل باز شدن است و می‌توان از آن طریق به سیستم ذخیره سازی و دیگر بخش‌های سخت افزاری آن دسترسی داشت.

با وجود این مسئله باید به یاد داشت که سرفیس لپ تاپ 3 در صورت باز شدن گارانتی بین‌المللی مایکروسافت خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل توصیه می‌شود تا کاربران به منظور کنجکاوی اقدام به بازگشایی این محصول نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید