کنترل آپدیت  ویندوز 10 از آپدیت می 2019 عرضه می‌شود

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا 4 سال پس از عرضه نسخه جدید ویندوز در میان کاربران امکان کنترل نصب آپدیت ویندوز 10 را برای بار دیگر آماده عرضه کند.

تا پیش از این و مشخصاً از زمان عرضه ویندوز 10 در اکتبر سال 2015 میلادی شرکت مایکروسافت به‌صورت خودکار امکان آپدیت ویندوز 10 را به کاربران ارائه داده بود. کاربران در این میان می‌توانستند با بستن دستی آپدیت‌ها و کنترل فایروال سیستم عامل امکان نصب خودکار به روز رسانی‌ها را از ویندوز 10 بگیرند و یا اینکه از طریق تنظیم اتصال به اینترنت به عنوان یک اتصال محدود یا همان Metered امکان آپدیت‌های کوچک را  از ویندوز 10 بگیرند. در حقیقت غیر از نصب خودکار آپدیت‌های ویندوز 10، کاربران تنها می‌توانستند با عضویت در برنامه اینسایدر، آپدیت‌های بتا را از طریق روش‌های توصیه شده دریافت کنند و هیچ راهی برای بستن آپدیت‌های اصلی و امنیتی نداشتند.

در این میان مشخص شده است که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در توسعه و عرضه آپدیت ویندوز 10 ارائه شده در ماه می 2019 امکان کنترل آپدیت‌ها و به روز رسانی‌ها را به کاربران ارائه دهد. در حقیقت کاربران می‌توانند از طریق این قابلیت به‌صورت بهینه و هوشمندتر روی روند به روز رسانی‌های سیستم عامل کنترل داشته باشند و لزوماً نیازی به بستن دستی از طریق راه‌های غیرمعمول نداشته باشند. این مسئله باعث می‌شود تا کاربران علاوه بر کنترل میزان حجم ترافیک اینترنت مصرفی دستگاه‌های خود بتوانند روی روند کاری ویندوز 10 کنترل بیشتری داشته باشند و از قابلیت‌های آن بدون نیاز به نصب آپدیت‌های عرضه شده استفاده کنند.

گفتنی است که این قابلیت تنها در صورتی به کاربران ارائه می‌شود که کاربران بتوانند آپدیت عرضه شده در ماه آینده میلادی را روی دستگاه‌های خود نصب کنند. این آپدیت به صورت خودکار روی دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز نصب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید