چگونه فایل‌های HEIF را در ویندوز ۱۰ باز کنیم؟

چگونه فایل‌های HEIF و HEIC را در ویندوز ۱۰ باز کنیم؟

HEIF و HEIC از جمله فرمت‌های با کیفیتِ نگه‌دارنده محتوای تصویری و ویدیویی بوده که رفته رفته در حال گسترش در میان دستگاه‌های مختلف هستند و به‌زودی جای فرمت‌های سنتی پیشین را خواهند گرفت. در این مطلب روش آسان و سریع باز کردن فایل‌های HEIF و HEIC را در سیستم عامل ویندوز ۱۰ توضیح خواهیم داد.

استفاده از فایل‌های HEIF و HEIC از سال ۲۰۱۷ و مشخصاً در سیستم عامل ‏ iOS 11 و مک او اس High Sierra توسط شرکت اپل آغاز شد. پس از این موضوع، بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده پلتفرم‌ها و نرم افزارهای مختلف و از جمله آن‌ها شرکت مایکروسافت، اقدام به پشتیبانی از این فایل‌ها کردند.

در سال 2018 فایل‌های HEIF و HEIC در اندروید ۹ و آپدیت‌های جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ که از نیمه دوم این سال عرضه شدند به ترتیب توسط گوگل مایکروسافت آماده پشتیبانی در دستگاه‌های بیشتری شدند.

بر این اساس تمامی کامپیوترهای ویندوزی آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ به بعد سیستم عامل ویندوز ۱۰ را نصب کرده باشند؛ از همین حالا می‌توانند فایل‌های HEIF و HEIC را در خود اجرا کنند و شرکت مایکروسافت کدک‎های مربوط به آن را به کاربران ارائه داده است.

چگونه فایل‌های HEIF و HEIC را در سیستم عامل ویندوز ۱۰ را باز کنیم؟

همان طور که گفته شد گام ابتدایی برای باز کردن فایل‌های HEIF و HEIC در سیستم عامل ویندوز ۱۰ نصب کردن آپدیت‌های جدید این سیستم عامل است که از تاریخ اکتبر ۲۰۱۸ به بعد آماده عرضه به کاربران شده است.

با توجه به این موضوع می‌توان گفت که تمامی دستگاه‌های ویندوزی که آپدیت‌های جدید را دریافت کرده باشد آماده باز کردن چنین فایل‌هایی هستند که در این میان شرکت مایکروسافت یک افزونه برای سیستم عامل خود توسعه داده که از طریق آن کاربران می‌توانند این فایل‌ها دسترسی داشته باشد.

پس از نصب آپدیت‌های جدید سیستم عامل کافی است به مایکروسافت استور مراجعه کرده و افزونه HEIC video extensions from device manufacturer را دانلود کنند.

دانلود این افزونه از طریق لینک ابزار باز کردن فایل‌های HEIF و HEIC در ویندوز ۱۰ در مایکروسافت استور قابل دسترس است و پس از آن تمامی فایل‌های یاد شده از طریق نرم افزارهای پیش فرض سیستم عامل ویندوز شامل نرم افزار باز کردن فایل‌های عکس ویدیو قابله مشاهده است و دیگر کاربران نیازی به نصب ابزارهای دیگر ندارد.

در صورتی که مراحل یاد شده را انجام داده باشید و همچنان امکان دسترسی به فایل‌های HEIF و HEIC را ندارید باید افزونه یاد شده را از طریق بخش تنظیمات سیستم عاملی ریست کنید.

روش انجام این کار بسیار آسان است و تنها کافی است با مراجعه به بخش تنظیمات اصلی سیستم عامل ویندوز ۱۰ وارد زیرشاخه Apps & Features شده و نام HEIF image extensions را جستجو کنید و پس از آن گزینه advanced options را زده و روی دکمه ریست کلیک کنید تا این افزونه به حالت اولیه خود باز گردد و برای بار دیگر آماده کار شود.

دیدگاهتان را بنویسید