چرا نباید به Check for Updates در ویندوز 10 سر بزنیم؟

چرا نباید به Check for Updates در ویندوز 10 سر بزنیم؟

در چند ماه گذشته خبرهای بدی در مورد بروز خرابی‌های دستگاه‌ها و کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 منتشر شده که اکثر آن‌ها مربوط به نصب ناقص آپدیت‌ها یا بروز باگ‌های متعدد در آپدیت‌ها بوده است.

در این میان، Michael Fortin نایب رئیس بخش توسعه سیستم عامل ویندوز در شرکت مایکروسافت طی پستی در وبلاگ رسمی این کمپانی اعلام کرد که کاربران عادی بهتر است که گزینه Check for Updates را در بخش تنظیمات این سیستم عامل هرگز فشار ندهند.

وی در پست اخیر وبلاگ مایکروسافت اعلام کرده که فشار دادن گزینه Check for Updates باعث می‌شود تا مایکروسافت کاربر دستگاه را به عنوان فردی حرفه‌ای در نظر بگیرد و بر اساس آن برخی از بسته‌های الحاقی نرم افزاری بتا را بدون درخواست او برای کامپیوتر ارسال کند. این مسئله در نهایت باعث نصب نسخه‌های بتای ویندوز 10 و بسته‌های الحاقی در حال تست در ویندوز 10 می‌شود و در نهایت باعث می‌شود تا دستگاه‌ها به طور احتمالی با مشکلات نرم افزاری متعددی مواجه شوند.

مایکروسافت به طور کل آپدیت‌های نرم افزاری را بر اساس رتبه‌ای خاص دسته بندی می‌کند. در این رتبه بندی، مایکروسافت آپدیت‌هایی که احتمال بروز باگ در آن‌ها بسیار زیاد است را ابتدا برای کاربران عضو برنامه اینسایدر ارسال می‌کند و پس از آن در دسته بندی دوم، آپدیت‌های نسبتاً باگ دار را برای کاربرانی که Check for Updates را در تنظیمات اصلی ویندوز انتخاب می‌کنند ارائه می‌دهد.

در نهایت دسته سوم آپدیت‌ها به صورت خودکار و بدون درخواست کاربر روی کامپیوتر نصب می‌شوند که احتمال بروز باگ‌ها و مشکلات نرم افزاری متعدد در آن‌ها پایین‌تر است. بر این اساس به کاربران توصیه می‌شود تا هرگز Check for Updates را در تنظیمات ویندوز بررسی نکنند.

گفتنی است که آپدیت‌های اصلی و امنیتی مهم به صورت خودکار و بدون درخواست و اجازه کاربران نصب می‌شوند و تنها کافی است دستگاه به اینترنت متصل باشد و به صورت ناگهانی خاموش نشود.

دیدگاهتان را بنویسید