پشتیبانی از وان نوت ویندوز یونیورسال متوقف می‌شود

پشتیبانی از وان نوت ویندوز یونیورسال متوقف می‌شود

شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که تصمیم به توقف پشتیبانی از نرم‌افزار وان نوت مبتنی بر پلتفرم ویندوز یونیورسال دارد و عمر این اپلیکیشن به زودی به پایان می‌رسد.

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا فرایند پشتیبانی از نرم‌افزار وان نوت مبتنی بر پلفترم Win32 را ادامه دهد و عرضه نسخه ویندوز یونیورسال این نرم‌افزار را متوقف کند.

نسخه مبتنی بر پلتفرم ویندوز یونیورسال این اپلیکیشن در طول چند سال گذشته کاربران زیادی داشته است، با این حال وجود باگ‌ها و مشکلات کاربردی در این نسخه باعث شده تا بسیاری از کاربران از نسخه اصلی این نرم افزار که به‌عنوان بخشی از مجموعه و بسته نرم‌افزاری آفیس به‌حساب میاید استفاده کنند.

در این میان، شرکت مایکروسافت با وجود عرضه آپدیت‌های مختلف هنوز مشکلات عمده این نسخه را برطرف نکرده بود که در نهایت تصمیم گرفته تا پشتیبانی از این نسخه را به طور کامل متوقف کند و از کاربران درخواست کند تا از نسخه‌های معمول این اپلیکیشن استفاده کنند.

وب سایت  Neowin که بیشتر به فعالیت‌های شرکت مایکروسافت در حوزه نرم‌افزار و سخت افزار می‌پردازد، اعلام کرده که شرکت مایکروسافت تصمیم به توقف عرضه این نرم‌افزار ندارد با این حال پشتیبانی از آن متوقف می‌شود و آپدیت‌های جدید به همراه قابلیت‌های تازه توسعه داده شده برای این اپلیکیشن در نسخه یونیورسال ارائه نخواهد شد. البته مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ به طور کامل عرضه این نسخه از نرم‌افزار را متوقف می‌کند و کاربران پس از گذشت ۴ سال دیگر نمی‌توانند به نسخه یونیورسال این نرم افزار دسترسی داشته باشند.

بر این اساس می‌توان به این نتیجه رسید که اپلیکیشن یاد شده تا سال ۲۰۲۳ در کنار نسخه‌های عادی آن امکان دانلود و نصب روی کامپیوترهای ویندوزی را داشته باشد با این حال از مجموعه نرم‌افزارهای نصب شده به صورت پیش‌فرض در ویندوز ۱۰ حذف می‌شود.

وان نوت یک نرم افزار یادداشت برداری یکپارچه است که برای ویندوز، اندروید، iOS و سیستم عامل های دیگر از طریق وب آماده عرضه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید