هشدار: آپدیت 1903 ویندوز 10 باعث خرابی فایل اکسپلورر می‌شود

هشدار: آپدیت 1903 ویندوز 10 باعث خرابی فایل اکسپلورر می‌شود

گزارش‌های منتشر شده از طرف کاربران حاکی از آن است که آپدیت 1903 ویندوز 10 باعث خرابی و عدم کارکرد درست فایل اکسپلورر می‌شود.

در این گزارش‌ها آمده است که فایل اکسپلورر پس از نصب آپدیت جدید عرضه شده برای ویندوز 10 با مشکلاتی نظیر عدم پاسخگویی، فریز کردن و موارد دیگر مواجه می‌شود و کاربران امکان مرور کردن فایل‌های ذخیره شده در کامپیوتر شخصی خود را نخواند داشت.

یکی دیگر از مواردی که باعث خرابی و عدم کارکرد صحیح فایل اکسپلورر می‌شود، مربوط به باکس جست و جوی فایل‌ها می‌شود. کاربران در زمان تایپ کردن موارد مختلف، می‌توانند نتایج جست و جو شده را ببینند با این حال در زمان باز کردن و کلیک کردن روی فایل‌ها، فایل اکسپلورر فریز می‌شود و سیستم عامل دیگر پاسخگوی دستورهای کاربران نخواهد بود.

این مسئله باعث می‌شود تا کاربران اقدام به باز کردن تسک منیجر و ریستارت کردن فایل اکسپلورر به صورت مداوم کنند.

مایکروسافت هنوز در مورد این باگ کاربردی در آپدیت 1903 ادعایی نکرده است و هنوز معلوم نیست که این کمپانی جه زمانی تصمیم به برطرف کردن آن دارد. بر این اساس به کاربران توصیه می‌شود تا فعلاً از دانلود و نصب این به روز رسانی روی کامپیوترهای شخصی خود خودداری کنند.

همچنین کاربرانی که در طول سه روز گذشته اقدام به دانلود و نصب این به روز رسانی کرده‌اند می‌توانند اقدام به بازیابی سیستم عامل و حذف آپدیت یاد شده از دستگاه خود کنند. با این حال کاربرانی که زمان زیادی از نصب کردن این به روز رسانی روی دستگاه‌هایشان گذشته باید اقدام به نصب دوباره سیستم عامل یا ریکاوری سیستم عامل خود کنند.

گفتنی است که این به روز رسانی از اواسط ماه نوامبر آماده عرضه به کاربران شده است که با مشکلات فنی و کاربردی بسیار زیادی مواجه بوده است. پیش بینی می‌شود که مایکروسافت احتمالاً در آینده نزدیک از طریق آپدیت‌های الحاقی این مشکلات ایجاد شده را برطرف سازد.

دیدگاهتان را بنویسید