نوتیفیکیشن ها در نسخه 2004 ویندوز 10 بهینه سازی شدند

بیش از نیمی از دستگاه‌های دسکتاپ ویندوز استفاده می‌کنند

شرکت مایکروسافت به تازگی نسخه 2004 ویندوز 10 را آماده عرضه کرده است و حالا در بررسی‌های اولیه‌ای که کاربران از آن داشته‌اند مشخص شده که این نسخه بهینه سازی ویژه‌ای برای بخش نوتیفیکیشن ها داشته است.

آپدیت 2004 قرار است در ماه می 2020 آماده عرضه شود و از همین حالا نسخه کامل آن از طریق فایل ایزو آماده عرضه شده است. با این حال عدم دسترسی کاربران به این نسخه از طریق آپدیت‌ها باعث شده تا بسیاری از کاربران امکان بررسی کردن و استفاده از قابلیت‌های این نسخه را نداشته باشند و اقدامی برای نصب کامل این سیستم عامل نکنند.

بر این اساس تنها برخی از کاربران و توسعه دهندگان اقدام به تست این نسخه کرده‌اند و حالا مشخص شده است که مایکروسافت در توسعه و عرضه این نسخه تلاش کرده تا بخش نوتیفیکیشن ها را به صورت ویژه و بهینه سازی شده تغییر دهد. کاربران با دانلود و نصب این نسخه می‌توانند به تغییرات آن دسترسی داشته باشند.

در تغییرات انجام شده، مشخص شده است که شرکت مایکروسافت نوتیفیکیشن ها را تغییر داده است. ظاهر نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های نصب شده در سیستم عامل مایکروسافت شفاف‌تر شده‌اند و امکان مدیریت بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران همچنین می‌توانند برخی از اپلیکیشن‌ها را به صورت بهینه سازی شده در زمینه نوتیفیکیشن ها مدیریت کنند و اجازه نمایش نوتیفیکیشن ها را به برخی از نرم افزارهای مزاحم ندهند. علاوه بر این کاربران می‌توانند نوتیفیکیشن های یک اپلیکیشن را به صورت کامل مسدود کنند تا دیگر هیچ یک از اعلان‌های مربوط به آن را مشاهده نکنند.

گفتنی است که این نسخه به زودی از طریق آپدیت‌های ویندوزی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با این حال کاربران به صورت تدریجی امکان دریافت این به روز رسانی را دارند و تا پایان ماه می ممکن است این فرایند طول بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید