مرورگر جدید فایرفاکس ریلیتی برای کامپیوترهای ویندوزی با قابلیت واقعیت مجازی عرضه شد

مرورگر جدید فایرفاکس ریلیتی برای کامپیوترهای ویندوزی با قابلیت واقعیت مجازی عرضه شد

بنیاد موزیلا به‌تازگی یک نسخه جدید از مرورگر اینترنتی خود را با عنوان فایرفاکس ریلیتی آماده عرضه کرده است که امکان نصب روی کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز به همراه ابزارهای واقعیت مجازی را دارد. نام این مرورگر فایرفاکس ریلیتی است.

این مرورگر می‌تواند تصاویر سه بعدی و دو بعدی را در قالب وب به هدست های واقعیت مجازی انتقال دهد و از آن طریق کاربران به صورت بهبود یافته و بهینه‌تر امکانات مربوط به استفاده از هدست های واقعیت مجازی را داشته باشند.

فایرفاکس ریلیتی اولین بار در سال 2018 معرفی شده بود و حالا به صورت عمومی و نهایی در مایکروسافت استور آماده ارائه به کاربران شده است. کاربران می‌توانند این مرورگر را روی دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های مختلف با معماری ARM64  و X64 استفاده کنند که باعث بهبود تجربه استفاده از هدست های مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی و ترکیبی می‌شود.

این مرورگر از همین حالا از طریق وب سایت رسمی موزیلا قابل دانلود است و کاربران می‌توانند از آن برای وب گردی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی استفاده کنند. علاوه بر این، فایرفاکس جدید از همین حالا در مایکروسافت استور آماده عرضه شده است و کاربران دستگاه‌های ویندوزی می‌توانند به صورت مستقیم اقدام به دانلود و نصب آن روی کامپیوترهای شخصی خود کنند و نیازی به استفاده از ابزارهای ویژه و پیچیده نخواهند داشت؛ این مرورگر در مایکروسافت استور با استقبال قابل توجهی مواجه شده است و بسیاری از کاربران آن را روی کامپیوترهای خود دانلود کرده‌اند.

فایرفاکس ریلیتی در حقیقت اولین مرورگر در نوع خود است که به صورت اختصاصی برای هدست های جدید آماده عرضه شده است.

گفتنی است که محصولات نرم افزاری بنیاد موزیلا به صورت رایگان آماده عرضه شده‌اند و موزیلا بابت ارائه این نرم افزارها از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. با این حال موزیلا به صورت داوطلبانه از کاربران درخواست می‌کند تا هزینه‌ای را به این بنیاد اهدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید