مایکروسافت دوربین مدل‌های سرفیس ۲۰۲۲ را به زیر نمایشگر می‌برد

سرفیس ۲۰۲۲

اطلاعات منتشر شده از یک پتنت جدید شرکت مایکروسافت نشان می‌دهد که این کمپانی تصمیم دارد تا دوربین مدل‌های سرفیس ۲۰۲۲ را به زیر نمایشگر انتقال دهد.

در این اطلاعات شرکت مایکروسافت به ایده‌ای جدید در مورد قرار دادن دوربین جلویی دستگاه‌های هوشمند، نظیر تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها اشاره کرده است که در زیر نمایشگر قرار گرفته‌اند. این پتنت نشان دهنده‌ آن است که کمپانی مایکروسافت احتمالاً این ایده را در سال آینده میلادی به صورت نهایی آماده اجرایی در محصولات خود خواهد کرد.

در این پتنت مایکروسافت توضیح داده که چهار سنسور را در چهار قسمت لوگوی خود قرار می‌دهد. این چهار سنسور دقیقاً روی لوگوی دستگاه در قسمت جلویی و پشتی یک تبلت یا تلفن هوشمند قرار خواهند گرفت که بر اساس ظاهر لوگوی مایکروسافت، شامل چهار مربع خواهند بود. گفتنی است که لوگوی مایکروسافت شامل چهار مربع در رنگ‌های قرمز، سبز، زرد و آبی است که در کنار یکدیگر به صورت یک مربع چیده شده اند.

ایده مایکروسافت برای نمایشگر سرفیس ۲۰۲۲

مایکروسافت با استفاده از این ایده خواهد توانست فام یا همان حاشیه‌های اطراف نمایشگر دستگاه‌های هوشمند طراحی شده توسط خود را کاهش دهد و از آن طریق امکان مشاهده محتوای بیشتری را برای کاربران در نظر بگیرد. این ایده احتمالاً در دوربین تمامی محصولات و مدل‌های سرفیس ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که برای اجرایی کردن این ایده، مایکروسافت نیاز به قرار دادن لوگوی خود در بخشی از نمایشگر دارد که همین موضوع ممکن است نشان دهنده وجود یک حاشیه نازک در دستگاه‌های آینده این شرکت باشد. البته ممکن است مدل‌های سرفیس ۲۰۲۲ محدودیت‌های ویژه در طراحی داشته باشند و مایکروسافت از این پتنت در زبان طراحی آن‌ها استفاده نکند.

تصاویر منتشر شده از این پتنت همچنین نشان داده که شرکت مایکروسافت در تلاش است تا یک کامپیوتر دسکتاپ را نیز با ظاهر سرفیس آماده عرضه به بازار جهانی کند. در تصویر این پتنت یک کامپیوتر دارای کیس عمودی نشان داده شده است که دارای همین ایده برای تعبیه دوربین است

دیدگاهتان را بنویسید