مایکروسافت حفره امینت جدید در ویندوز ایکس پی را برطرف کرد

مایکروسافت حفره امینت جدید در ویندوز ایکس پی را برطرف کرد

با وجود اینکه شرکت مایکروسافت بارها از کاربران درخواست کرده که از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده نکنند با این حال بسیاری از کاربران همچنان نسخه‌های قدیمی نظیر ویندوز ایکس پی را در کامپیوترهای شخصی و کاری خود اجرا می‌کنند و  آن را برای اهداف خاص به کار می‌گیرند.

در این میان مشخص شده است که مایکروسافت به تازگی یک حفره امنیت جدید را در ویندوز ایکس پی پیدا کرده است و پس از آن اقدام به عرضه یک بسته الحاقی و امنیتی برای کاربران کرده است.

مایکروسافت با وجود عرضه این به روز رسانی جدید اعلام کرده که بسته الحاقی جدید برای افزایش سطح امنیت ویندوز ایکس پی به صورت خودکار روی این سیستم عامل نصب نمی‌شود و کاربران باید به صورت دستی اقدام به نصب آن روی سیستم عامل دستگاه خود کنند.

گفتنی است که این بسته الحاقی از افزایش و شیوع باج افزارهایی مشابه با واناکرای در کامپیوترهایی که نسخه‌های قدیمی ویندوز را روی خود اجرا می‌کنند، جلو گیری خواهد کرد. بر این اساس به کاربران سیستم عامل ویندوز ایکس پی توصیه می‌شود تا در صورت تمایل برای ادامه استفاده از این نوع سیستم عامل بسته الحاقی جدید را روی دستگاه خود نصب کنند تا با مشکلات خاص مواجه نشوند.

گفتنی است که مایکروسافت در جریان توسعه و عرضه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز 10 تلاش کرده تا یک بسته امنیتی ویژه را برای کاربران آماده عرضه کند که در بسیاری از موارد و به خصوص استفاده شخصی از کامپیوترهای ویندوزی نیاز برای نصب آنتی ویروس‌ها را کاهش می‌دهد و کاربران دیگر نیازی به نصب نرم افزارهای اضافی برای تضمین امنیت خود نخواهند داشت. گفتنی است که باج افزارهایی نظیر واناکرای در اواسط سال 2017 میلادی باعث دردسرهای زیادی برای کاربران شد و در نهایت دسترسی به فایل‌های شخصی کاربران را با مشکل مواجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید